W czasach izolacji społecznej oraz bezkontaktowych dostaw, Uber Eats uruchamia nowy sposób płatności na swojej platformie. Klienci mogą już opłacić swoje zamówienia za pośrednictwem BLIKA. Użytkownicy, którzy zdecydują się wypróbować nowy system płatności, mogą liczyć na darmową dostawę.

Odkąd Uber Eats po raz pierwszy pojawił się w Polsce, użytkownicy mogli opłacać swoje zamówienia za pośrednictwem płatności online, karty podpiętej do aplikacji lub bezpośrednio gotówką przy odbiorze. Szczególnie w ostatnich miesiącach izolacji społecznej płatności elektroniczne zyskały na popularności, od początku pandemii odnotowano ich wzrost do prawie 50 proc., a podczas Black Friday i Cyber Monday za pomocą BLIKA, wykonano łącznie ponad 7.3 miliona transakcji. Odpowiadając na potrzeby użytkowników, Uber Eats nawiązał współpracę z operatorem systemu BLIK, aby udostępnić wygodny i bezpieczny sposób na opłacenie zamówień online, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Wspierając restauracje w rozwijaniu biznesu
Poprzez nawiązanie współpracy z Uber Eats, lokale mogą między innymi powiększyć swoją bazę klientów i rozwinąć swoją ofertę o płatności online, które często mogą nie być oferowane na miejscu. Dodatkowo Uber Eats oferuje użytkownikom, którzy skorzystają z BLIKA specjalną promocję na darmową dostawę, dzięki której wiele lokali będzie mogło skorzystać ze zwiększonego popytu na zamówienia. Współpraca z Uber Eats, umożliwia klientom restauracji płatności w bezpieczny, szybki i bezkontaktowy sposób, a restauracjom pomaga chronić swoje lokale oraz personel.

W ostatnich kilku miesiącach Uber Eats wdrożył szereg rozwiązań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom, kurierom oraz personelowi restauracji (m.in. bezdotykowa dostawa, udostępnianie instrukcji bezpieczeństwa). Firma wsparła też liczne inicjatywy skierowane do branży gastronomicznej, służby zdrowia oraz organizacji pozarządowych. Tylko w tym roku platforma została udostępniona w 18 nowych miastach w Polsce. W celu wsparcia lokalnych społeczności Uber Eats wraz z McDonald’s rozpoczął akcję dostarczania posiłków szpitalom w czterech miastach oraz uruchomił promocję, znoszącą opłatę za dostawy z małych i średnich restauracji. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, Uber Eats wykonał następny krok i nawiązał współpracę z BLIKIEM, popularnym systemem płatności mobilnych.

– Od początku pandemii już nie raz okazało się, że BLIK jest nie tylko wygodnym i łatwym w obsłudze sposobem płatności, ale także pomaga w przestrzeganiu dystansu społecznego w sytuacjach różnego rodzaju rozliczeń. Współpraca z marką Uber Eats, która przykłada równie wielką uwagę do bezpieczeństwa, tym razem dostaw, to dla użytkowników BLIKA dodatkowa korzyść – mogą zamawiać jedzenie i płacić w swój ulubiony sposób – mówi Magdalena Kubisa, dyrektor rozwoju biznesu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze systemu BLIK.

Jak to działa?
BLIK to nowoczesny, powszechny system płatności mobilnych. Jest oparty o jednorazowy sześciocyfrowy kod generowany w aplikacji mobilnej banku. Aby skorzystać z tej formy płatności, należy:
1. Wybrać swoje ulubione potrawy na platformie Uber Eats.
2. Podczas finalizowania zamówienia wybrać BLIK jako metodę płatności.
3. W aplikacji Uber Eats wpisać kod wcześniej wygenerowany w aplikacji mobilnej banku.
4. Na koniec zatwierdzić płatność w aplikacji banku. I czekać na zamówienie.

Polacy prędko docenili Uber Eats. Odkąd firma zawitała nad Wisłą ponad 3 lata temu, do oferty aplikacji dołączyło 37 miast, zaczynając od Warszawy. Dzisiaj oprócz stolicy, są to: Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Łódź, Katowice, Lublin, Bydgoszcz, Toruń, Gliwice, Sosnowiec, Zabrze, Białystok, Szczecin, Rzeszów, Kielce, Radom, Olsztyn, Częstochowa, Ruda Śląska, Chorzów, Bytom, Dąbrowa Górnicza, Rybnik, Tychy, Bielsko-Biała, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Płock, Tarnów, Kalisz, Włocławek, Legnica, Koszalin i Wałbrzych. Z usługi korzysta już ponad 2 miliony użytkowników. Rosnąca popularność aplikacji nad Wisłą szybko sprawiła, że Polska stała się jednym z największych rynków dla tej platformy w całej Europie.

Usługa Uber Eats jest obecnie dostępna w ponad 6000 miast, w 45 krajach na całym świecie. Umożliwia użytkownikom zamawianie posiłków z ponad 400 tysięcy restauracji.