Uniscale, dostawca dedykowanych urządzeń, rozwiązań i usług dla sieci handlu detalicznego i przemysłu spożywczego, zdecydował się na wdrożenie systemu klasy ERP – Microsoft Dynamics NAV – w celu usprawnienia obsługi procesów sprzedażowych i rozbudowanych procesów serwisowych.
Firmie zależało m.in. na udoskonaleniu kluczowych działań, takich jak realizacja zamówień sprzedaży i serwisowych oraz ich potwierdzeń, a także wprowadzeniu czytelnego monitoringu okresów gwarancyjnych dla sprzedawanych urządzeń. Ważne było także rozwiązanie problemu z kontrolą wracających, podpisanych już przez klienta faktur sprzedaży, a także poprawnego księgowania VAT. Ponadto przedsiębiorstwo chciało również wprowadzić elektroniczną wymianę danych z klientami oraz usprawnić komunikację z nimi, a także udostępnić odpowiednie informacje pracownikom wedle pełnionych przez nich funkcji w przedsiębiorstwie.
W Uniscale wdrożono system Microsoft Dynamics NAV z funkcjonalnościami do zarządzania magazynem i księgowością, a także system klasy CRM do zarządzania bazą potencjalnych i obecnych klientów oraz aplikacje dedykowane dla usług serwisowych. Pierwsza z aplikacji serwisowych dostępna jest za pośrednictwem tabletów, w które wyposażeni są serwisanci, zaś druga to skonfigurowany z tą aplikacją interaktywny portal wymiany danych z klientami serwisu i podwykonawcami takich usług w terenie. Wdrożenie systemu Microsoft Dynamics NAV oraz jego integrację z pozostałymi aplikacjami przeprowadziła firma IT.integro, specjalizująca się w implementacji rozwiązania Microsoft Dynamics NAV w różnych branżach.