Firma UPS rozszerza obszar funkcjonowania dwóch swoich usług, UPS My Choice oraz UPS Access Point, na Polskę. Obie usługi ułatwiają detalistom i konsumentom w zarządzaniu dostawami paczek.

Konsumenci z Polski mogą od dzisiaj skorzystać z darmowej usługi UPS My Choice rejestrując się pod adresem ups.com/mychoice. Do jej kluczowych zalet należą wcześniejsze powiadamianie o dostawie oraz możliwość przekierowania paczek na inny adres lub przesunięcie dostawy na późniejszą datę. Ponadto, w ramach UPS My Choice konsumenci mogą uaktywnić tzw. ustawienia wakacyjne, tak aby paczka została przetrzymana i dostarczona wtedy, kiedy wrócą do domu.

W ubiegłym roku roku 34% Europejczyków kupujących w internecie, którzy uczestniczyli w badaniu UPS Pulse of the Online Shopper, powiedziało, że życzyliby sobie móc skorzystać z alternatywnych miejsc dostawy paczek. Alternatywą tą, która właśnie zostaje wprowadzona w Polsce, są loke UPS Access Point. Punkty te to małe sklepy, stacje paliwowe oraz kioski, otwarte wieczorami i w weekendy. Internetowe zakupy mogą zostać dostarczone do takiej właśnie, pobliskiej danemu konsumentowi lokalizacji.

Jeśli konsument przebywa poza domem w momencie dostawy, jego paczka może zostać przekierowana do lokalizacji UPS Access Point, skąd będzie mógł ją odebrać w dogodnym terminie. Awizo pozostawione przez kuriera poinformuje go, że może odebrać paczkę w tym samym dniu. Aby uzyskać adres lokalizacji, konsument może wejść na stronę internetową www.ups.com. Konsumenci mogą także zostawiać w punktach UPS Access Point zaadresowane (z etykietą wysyłkową) i przedpłacone przesyłki, w tym zwroty.