Badanie przeprowadzone przez grupę finansową ING pokazuje, że coraz więcej osób używa swojego telefonu komórkowego do robienia zakupów wyłącznie pod wpływem impulsu.
Ponad 139.5 miliona Europejczyków regularnie kupuje przy użyciu telefonu komórkowego z czego 42% twierdzi że są to zakupy dokonywane pod wpływem impulsu. Najczęściej impulsywni konsumenci kupują ubrania (23% wszystkich zakupów), później elektronikę (21%), gry (12%), wycieczki (11%), muzykę (11%) oraz artykuły spożywcze (11%). Najczęściej impulsywnych zakupów dokonują Brytyjczycy i to mimo że innej kraje szybciej zaadaptowały technologie mobilne – informuje evigo.pl.
Prawie połowa (49%) Europejczyków twierdzi że płaci gotówką rzadziej niż 12 miesięcy temu, a 40% twierdzi że robi to bardzo sporadycznie. Jeśli obecny trend się utrzyma, to na przestrzeni kolejnych 12 miesięcy, niecała połowa (45%) konsumentów przewiduje że będzie używać gotówki jeszcze rzadziej.