Po pozytywnym przyjęciu usługi K-Scan przez klientów Kaufland wdraża nowoczesne rozwiązanie do samodzielnego skanowania produktów w kolejnych marketach. Od 2 marca z narzędzia mogą korzystać klienci już trzydziestu pięciu sklepów Kaufland.

Kaufland przykłada dużą wagę do tego, aby odpowiadać na zróżnicowane potrzeby klientów i dba o zapewnienie kupującym innowacyjnych rozwiązań zwiększających komfort zakupów. Od września 2022 r. w sklepach sieci sukcesywnie wprowadzana jest usługa K-Scan, która oprócz oszczędności czasu gwarantuje wygodę i stały podgląd koszyka zakupowego.

Dzięki K-Scan klienci mogą na bieżąco śledzić wartość swoich zakupów, a w razie potrzeby sprawdzić także cenę pojedynczego artykułu. Dodatkowo osoby korzystające z rozwiązania K-Scan nie muszą czekać w kolejce do tradycyjnych kas ani wykładać artykułów do skanowania. Po zdjęciu towarów z półki sklepowej i zeskanowaniu ich przy pomocy skanera mogą je od razu umieścić w torbie zakupowej i sfinalizować transakcję, skanując kod w kasie samoobsługowej.

Co ważne, w lokalizacjach, gdzie K-Scan został udostępniony kupującym od marca, z usługi będą mogli skorzystać klienci, którzy przystąpili do programu lojalnościowego Kaufland Card. Od 1 kwietnia warunek ten będzie dotyczył także pozostałych sklepów.

Z danych zebranych przez Kaufland w czasie testowania rozwiązania K-Scan w pierwszych marketach wynika, że największą popularnością usługa cieszy się wśród młodych konsumentów w wieku 18-30 lat (25%) oraz klientów w średnim wieku 41-50 lat (25%). Co ciekawe, z danych wynika również, że średnia wartość koszyka zakupowego klientów decydujących się na samodzielne skanowanie jest wyższa niż wartość koszyka osób korzystających z tradycyjnych kas.

Do końca 2023 r. Kaufland planuje wdrożyć usługę w ponad 60 sklepach.