Mastercard, we współpracy z Bankiem BNP Paribas oraz agentami rozliczeniowymi Fiserv i Worldline, uruchomił usługę „Płać w ratach” dla klientów sklepów Castorama. Oferta umożliwia rozłożenie zakupów o wartości minimum 400 zł na płatność ratalną obejmującą 3, 6 lub 12 równych rat. Z rozwiązania mogą skorzystać posiadacze kart kredytowych Mastercard wydanych przez Bank BNP Paribas.
Usługa Mastercard „Płać w ratach” nie wymaga dodatkowych formalności, zajmuje zaledwie kilka sekund i jest realizowana od razu przy kasie lub na terminalu przenośnym. Klienci robiący zakupy w sieci sklepów Castorama mogą korzystać z oferty wielokrotnie. Dla kupujących usługa dostępna jest z poziomu terminala płatniczego, na którym po wpisaniu kodu PIN należy wybrać płatność w ratach i zadeklarować ich liczbę (3, 6 lub 12 miesięcy). Na ekranie terminala wyświetli się łączna kwota zakupu wraz z wysokością pierwszej raty oraz łączna kwota do spłaty. Ostatni krok to potwierdzenie płatności poprzez zielony przycisk na terminalu.
Usługa „Płać w ratach” została wdrożona w sklepach Castorama przez Mastercard we współpracy z agentami rozliczeniowymi Fiserv i Worldline oraz Bankiem BNP Paribas, który ustalił warunki finansowe promocji – do 25 lipca br. oprocentowanie stałe wynosi 0% i prowizja za usługę wynosi również 0%. Dzięki wsparciu agentów rozliczeniowych oraz częściowo samoobsługowemu modelowi sprzedaży, usługa jest prosta w uruchomieniu i obsłudze.
„Płatności na raty najczęściej wymagają zawarcia umowy o kredyt konsumencki, co znacznie wydłuża proces realizacji transakcji, generując wiele formalności, które są uciążliwe zarówno dla sklepu, jak i dla klientów. Nasze rozwiązanie natomiast maksymalnie upraszcza zasady, pozwalając klientom zrealizować zakupy w ratach w kilka sekund i bez składania dodatkowych wniosków. Usługa płatności ratalnej, którą po raz pierwszy wprowadziliśmy ponad rok temu w sieci Eurocash Cash & Carry, spotkała się z dużym zainteresowaniem zarówno ze strony klientów, jak i sieci handlowych. Dlatego, tym bardziej cieszymy się, że możemy rozwijać rozwiązanie w kolejnej sieci detalicznej – komentuje Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że wyjątkowa usługa, jaką jest rozłożenie transakcji na raty w terminalu, może zostać udostępniona naszym klientom, którzy zrobią zakupy w sklepach Castoramy. Okres wiosenno-letni to zwykle czas zwiększonych wydatków remontowych czy inwestycji w przydomowe ogródki. Kwoty, jakie wydajemy na zakupy są często niebagatelne, dlatego też usługa rozłożenia na raty, tu i teraz, bez dodatkowych kosztów jest wygodnym i przyjaznym rozwiązaniem. W ten prosty sposób klienci mogą uchronić swój domowy budżet przed zbytnim obciążeniem realizując jednocześnie obrany cel” – komentuje Grzegorz Skowronek Kierownik Zespołu Rozwoju Produktów Gotówkowych i Kart Kredytowych z Banku BNP Paribas.
„Już od 25 lat Castorama pomaga Polakom tworzyć piękne, komfortowe i ekologiczne domy, mieszkania i ogrody. Prowadzimy sprzedaż w multi-formacie poprzez 91 sklepów stacjonarnych, sklep internetowy castorama.pl i aplikację mobilną. Oferujemy naszym klientom kompleksowe rozwiązania (od projektu aż po montaż), bogatą gamę produktów do budowy, remontu i urządzania wnętrz i ogrodów, a także profesjonalne wsparcie naszych doradców. Dobrze rozumiemy aktualne oczekiwania klientów, dlatego kreujemy dla nich coraz bardziej pozytywne doświadczenia zakupowe. Aby maksymalnie uprościć proces zakupów na raty, usprawniliśmy nasze systemy kasowe, dzięki czemu nowa usługa niesie ze sobą nie tylko korzyści finansowe, ale też oszczędność czasu. Nowe interesujące formy płatności i finansowania online i offline to usługi, w których rozwój inwestujemy i które konsekwentnie wdrażamy” – tłumaczy Grzegorz Kwaśnik, konsultant ds. Analityki Finansowej z Castorama Polska.
Usługa Mastercard „Płać w ratach” to korzystne rozwiązanie dla wszystkich stron. Klienci zyskują możliwość komfortowego rozłożenia płatności za zakupy na raty, co może być znaczącym ułatwieniem szczególnie przy większych wydatkach, wymagających natychmiastowych kosztów związanych np. z remontem mieszkania. Detaliści zyskują za to nowy sposób na przyciągnięcie klientów i zwiększenie średniej wartości koszyka zakupowego. Z kolei wydawcy kart mają możliwość szybkiego udostępnienia nowej usługi kredytowej w tysiącach punktów sprzedaży z różnych kategorii zakupowych.
„Nowa usługa Mastercard łączy zalety karty kredytowej i kredytu ratalnego: pozwala skorzystać z finansowania niemal natychmiast, bez potrzeby dopełniania formalności czy czekania na decyzję kredytową, a jednocześnie umożliwia rozłożenie płatności na równe raty, co jest dla klienta rozwiązaniem przejrzystym i łatwym do zrozumienia – wyjaśnia Kamila Kaliszyk z Mastercard.