Visa uruchomiła usługę Token Management Service, pozwalającą na unifikację zarządzania i zabezpieczanie danych płatniczych klientów. Token Management Service oferuje zintegrowany wgląd w preferencje i zwyczaje płatnicze w ramach różnych platform handlowych detalisty, sposobów przetwarzania transakcji, położenia geograficznego, rodzajów płatności i systemów kartowych.

Do 2020 roku urządzenia mobilne połączą 70% mieszkańców kuli ziemskiej, czyli ponad 5 mld ludzi, co oznacza potrzebę udostępnienia im wygodnych i bezpiecznych płatności cyfrowych, powszechnie akceptowanych i realizowanych z dowolnego urządzenia. Tworząc w ramach platformy zarządzania płatnościami CyberSource usługę Token Management Service, Visa położyła fundamenty pod tę zmianę.

Zróżnicowanie usług tokenizacyjnych w zależności od cyfrowego kanału sprzedaży doprowadziło do ich rozgraniczenia, uniemożliwiając detalistom uzyskanie pełnej wiedzy o sposobach płatności wybieranych przez konsumentów w ramach oferowanych kanałów. Token Management Service pozwala detalistom na unifikację wdrożeń tokenizacji w celu zapewnienia klientom prostego, innowacyjnego i wygodnego procesu zakupowego, na przykład:
• towar zakupiony w internecie może zostać odebrany przez konsumenta w sklepie – i tam też, w razie potrzeby, może zostać zwrócony;
• detaliści mogą zwiększyć zaangażowanie klienta dzięki dedykowanym programom lojalnościowym i promocjom, dopasowanym do jego preferencji i zwyczajów, co prowadzi do lepszego procesu zakupowego.

„Nasi partnerzy szukają zintegrowanych rozwiązań łączących ich sprzedaż w środowisku cyfrowym i tradycyjnym, tak aby móc uzyskać całościowe spojrzenie na wszelkie interakcje swoich klientów” – powiedział Andre Machicao, senior vice president, digital merchant products, Visa. „Usługa Token Management Service pozwoli detalistom podnieść jakość obsługi konsumentów poprzez zaoferowanie im nowych, wygodnych i bezpiecznych sposobów płacenia i utrzymać przewagę konkurencyjną” – dodał Andre Machicao.

Detaliści mogą wdrażać usługę Token Management Service, dokonując jedynie niewielkich zmian w swoich systemach IT. Przy korzystaniu z usługi dane płatnicze są przechowywane w bezpiecznych centrach przetwarzania danych Visa. Bezpośrednie korzyści dla detalisty to redukcja kosztów wynikających z przechowywania danych wrażliwych oraz zmniejszenie towarzyszącego temu ryzyka.

„Detaliści działają dziś w świecie omnichannel, w którym wybór – jak, gdzie i kiedy dokonać zakupu – należy do konsumenta. A konsument w swoich relacjach z detalistami ceni sobie wygodę oraz szybkość obsługi, oczekując przy tym, że bez względu na sposób zakupu, czy wykorzystywaną platformę będzie mógł zapłacić łatwo i bez problemu. Jednolita usługa zarządzania tokenizacją – będąca częścią wielopoziomowego systemu minimalizacji ryzyka płatności – zapewnia szybki i bezpieczny proces zakupowy, budując lojalność klienta” – powiedział Raymond Pucci, associate director, Mercator Advisory Group.

Usługa Token Management Service, stanowiąca nowy element w portfolio innowacyjnych rozwiązań cyfrowych Visa dla detalistów, jest komplementarna wobec usługi tokenizacji Visa Token Service, którą Visa wprowadziła w 2014 r. Visa Token Service umożliwiła wdrożenie innowacyjnych sposobów płatności – od rozwiązań technologicznych takich jak Visa Checkout, po portfele mobilne i urządzenia internetu rzeczy z funkcją płatniczą, takie jak urządzenia ubieralne, samochody i sprzęty domowe połączone z internetem, czy też rozwiązania dla handlu tradycyjnego wykorzystujące technologie mobilne. Usługa Token Management Service upraszcza integrację z Visa Token Service, jak również usługami tokenizacji innych systemów, umożliwiając detalistom osiągnięcie pełnych korzyści możliwych dzięki wprowadzeniu tokenów płatniczych.