Organizacja Visa zawarła sojusz z firmą edo interactive, służący wykorzystaniu potencjału młodego, innowacyjnego rynku ofert kontekstowych powiązanych z kartami płatniczymi. W tym roku rozpocznie się wdrażanie wspólnej usługi w Wielkiej Brytanii, gdzie zostanie ona zaoferowana na szeroką skalę na początku 2015 r. Polska będzie drugim krajem w Europie, który wdroży tę usługę już w przyszłym roku.
Nowe rozwiązanie pozwala detalistom kierować do konkretnych klientów, za ich zgodą, spersonalizowane oferty dopasowane do ich preferencji zakupowych. Z perspektywy użytkownika karty Visa wystarczy, że przystąpi on do programu i dokona płatności kartą Visa. Będzie mógł wtedy korzystać z atrakcyjnych ofert dopasowanych do jego zainteresowań, dostępnych w każdym miejscu, przy użyciu dowolnego urządzenia. W przypadku rabatów, zwrot części kwoty zakupu na rachunek karty nastąpi zaraz po rozliczeniu transakcji. Natomiast dla firm handlowo-usługowych korzyści dostępne dzięki nowej platformie to możliwość dotarcia do bardzo precyzyjnie dobranej grupy klientów oraz zaoferowania rabatów w innowacyjny sposób w oparciu o transakcję dokonaną kartą Visa.
Firma edo interactive, jeden z liderów tego rynku, współpracuje już przy tworzeniu i dostarczaniu takich ofert z ponad 200 bankami i ponad 1000 detalistów w Stanach Zjednoczonych.
„To rozwiązanie da konsumentom dodatkową wartość w postaci ofert lepiej spełniających ich oczekiwania i dających wymierne oszczędności przy zakupach, dzięki czemu chętniej będą korzystali z kart Visa jako podstawowego środka płatniczego – co przyczyni się do zastępowania nieefektywnej gotówki. Z kolei detaliści zyskają możliwość przedstawiania klientom, którzy są użytkownikami kart Visa wydawanych przez polskie banki, ofert lepiej dopasowanych do ich potrzeb i preferencji” – stwierdziła Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor zarządzająca regionem Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.