Według Samsunga już ponad 60 tysięcy profesjonalnych ekranów znajdziemy w polskich galeriach handlowych, instytucjach, hotelach, dworcach i firmach.

W 2012 roku w Polsce sprzedano około 15 tysięcy ekranów profesjonalnych. Jak wynika z danych Polish Digital Signage Association, w Polsce było już 60 544 tysięcy ekranów reklamowych. Z tego 60 411 tysięcy wewnątrz galerii handlowych, hoteli oraz w instytucjach publicznych i firmach. Jednym z liderów wśród dostawców rozwiązań Digital Signage jest firma Samsung, która w 2012 roku zdobyła 35% polskiego rynku ekranów profesjonalnych. Prawie 70% z nich stanowiły ekrany o przekątnej 40 i 46 cali.

Najnowsze trendy w dziedzinie ekranów profesjonalnych można było zaobserwować na zakończonych niedawno targach Integrated Systems Europe 2013 (ISE) w Amsterdamie. Coraz częściej będą wykorzystywane ekrany o przekątnej 85 i 95 cali oraz ekrany interaktywne LFD. Obecnie w Polsce liczba firm, które zajmują się instalacją systemów Digital Signage przekroczyła już 80, a tych, które dokonują zakupów urządzeń jest już ponad 300, choć zakres ich działalności jest bardzo różny.

– Spodziewamy się, że w 2013 roku zapotrzebowanie na ekrany profesjonalne i systemy Digital Signage będzie co najmniej takie samo jak w 2012 roku, albo i większe – uważa Maciej Dziadowiec, Sekretarz Generalny Polish Digital Signage Association. Nadal motorem rozwoju branży DS jest rynek reklamy, ale zaczyna nim być też coraz bardziej powszechne dążenie do cyfryzacji treści, np. w centrach zarządzania ruchem i informacjami, w hotelach czy w instytucjach publicznych. Ostatnie lata przyniosły też konsolidację rynku i postęp technologiczny oraz znaczny wzrost wiedzy inwestorów na temat korzyści i oszczędności, jakie niesie wykorzystanie systemów Digital Signage.