Do 2020 roku każdy Polak będzie miał dostęp do internetu – wynika z prognozy McKinsey Global Institute. Według badania Gemius w zeszłym roku dostęp do światowej sieci deklarowało 70 proc. mieszkańców kraju – podaje PAP.

W związku z tym szacuje się, że w Polsce jest ok. 25 mln internautów. Większy odsetek jest w polskim biznesie, gdzie do internetu podłączonych jest blisko 93 proc. firm. Takie dane opublikowała firma analityczna Deloitte.

„Fakt, że każdy Polak w 2020 roku będzie miał dostęp do globalnej Sieci, całkowicie przemodeluje optykę firm z sektora e-commerce na sprzedaż internetową. Do tego czasu wartość polskiego rynku e-sprzedaży może przekroczyć próg 62 mld złotych. Jednak aby tak się stało, polskie e-sklepy muszą nadążyć z wdrożeniami technologii, które pozwolą im wycisnąć wszystkie soki z internetyzacji i pozwolą skuteczniej konkurować o klienta w przestrzeni cyfrowej” – podkreśla Jakub Kot, prezes firmy Dealavo.