W 2017 roku powierzchnia handlowa w Polsce wzrosła rok do roku o 3 proc., osiągając poziom 14,30 mln mkw. Obecnie ponad 0,5 miliona mkw. powierzchni handlowej jest w budowie, z czego prawie 80 proc. zostanie oddanych do użytku w 2018 roku – wynika z raportu MarketBeat, firmy Cushman & Wakefield przytaczanego przez portal retailnet.pl.

W 2017 roku otwarto w Polsce 20 nowych obiektów handlowych, w tym 10 centrów o łącznej powierzchni 280,1 tys. mkw., 3 parki handlowe o sumarycznej powierzchni najmu 20,7 tys. mkw. i 7 magazynów wolnostojących o łącznej powierzchni 78,7 tys. mkw. Ponadto przeprowadzono i zakończono rozbudowy 6 centrów handlowych, dwóch parków handlowych i jednego centrum wyprzedażowego.

W sumie, w ramach rozbudowy, oddano do użytku 42,5 tys. mkw. powierzchni najmu, co stanowi 10 proc. całkowitej podaży rocznej. Centra handlowe pozostają dominującym formatem handlowym w kraju z 426 obiektami o łącznej powierzchni 10,47 mln mkw. Stanowią one 73 proc. całkowitej podaży nowoczesnej powierzchni handlowej kraju. Struktura podaży jest typowa dla wschodzących rynków z regionu. W krajach Europy Zachodniej obserwuje się znacznie większy udział parków handlowych, co wskazuje, że w nadchodzących latach proporcje w tym kierunku będą się zmieniać także w Polsce.