First Data Polska, właściciel marki Polcard prezentuje pierwsze w 2013 r. zestawienie dynamiki rozwoju rynku płatności zbliżeniowych w Polsce. Tempo wzrostu zarówno wartości i ilości transakcji jest imponujące: porównanie pierwszych kwartałów zeszłego i bieżącego roku pokazuje, że liczba transakcji zbliżeniowych wzrosła o 250 proc., a ich wartość zwiększyła się aż czterokrotnie. Wpływa na to masowość wydawanych przez banki kart oraz szybki przyrost ilości instalowanych terminali.
Polska pozostaje liderem Europy jeśli chodzi o adaptację technologii zbliżeniowej. W ciągu zaledwie trzech lat wydano w Polsce ok. 15 milionów kart zbliżeniowych. Na wzrost popularności tej technologii ma wpływ także rosnąca liczba terminali. Aktualnie około 40 proc. wszystkich terminali jest wyposażonych w czytnik bezstykowy. Liczba terminali zbliżeniowych w przeliczeniu na mieszkańca plasuje nas w europejskiej czołówce.
Tempo adaptacji płatności zbliżeniowych przez polskich konsumentów jest imponujące. Usługa, która jeszcze dwa lata temu była branżową niszą, dziś jest rozpoznawalna wśród milionów konsumentów. Tempo wzrostu ilości transakcji jest wręcz spektakularne: w marcu 2011 roku, zarejestrowano niewiele ponad 80 tys. transakcji. Tymczasem rok później było to już 900 tysięcy, by w marcu 2013 wzrosnąć do niemal 3 milionów.