Galerie handlowe z pewnością nie znikną z naszych miast, ale rozrastający się segment sprzedaży internetowej, jak i rozwój technologii multimedialnych zmieni sposób ich funkcjonowania. Przyszłość galerii handlowych to połączenie zakupów tradycyjnych i e-commerce.
– W przyszłości galerie handlowe staną się showroomami i centrami rozrywki, pozwalającymi miło spędzić czas oraz wirtualnie przymierzyć (ekrany dotykowe) czy dotknąć dany produkt. Po dokonaniu wyboru i zapłaceniu (np. za pomocą smartfona), zakupiony towar będzie dostarczany pod wskazany adres. To z kolei przełoży się na proporcje wynajmowanych powierzchni. Zwiększy się przestrzeń umożliwiająca pokazanie szerszego asortymentu, a zmniejszeniu ulegnie część magazynowa – mówi w rozmowie z propertynews.pl Dominika Jędrak , dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.
Firmy będą inwestować w centralne magazyny z dobrze zorganizowanymi systemami konfekcjonowania i dostarczania produktów bezpośrednio do drzwi konsumenta. Należy zatem liczyć na rozwój systemów informatycznych i logistycznych. Nieunikniona wydaje się integracja zakupów internetowych z punktami handlowymi oraz mediami społecznościowymi.