Visa wydała na całym świecie ponad miliard tokenów w ramach rozwiązania Visa Token Service (VTS). To kamień milowy w rozwoju autorskiego programu, który przyczynia się do przyspieszenia innowacji w sektorze e-commerce i podnosi bezpieczeństwo transakcji. Visa Token Service zastępuje 16-cyfrowy numer rachunku użytkownika karty bezpiecznym tokenem, który chroni wrażliwe dane przed działaniami oszustów.

Szybki rozwój wdrożonej przez Visa tokenizacji jest efektem globalnego trendu przechodzenia konsumentów do handlu internetowego. Według danych z marcowego raportu Retail Systems Research, 90% zbadanych konsumentów ma opory przed korzystaniem ze sklepów stacjonarnych. Z kolei 45% uważa, że kupowanie online stało się koniecznością w nowej rzeczywistości. Liczba kupujących przez Internet ma wzrosnąć do 2,1 miliarda do roku 2021. Dlatego stworzona przez Visa technologia tokenizacji i płatność z wykorzystaniem Kliknij i zapłać pełnią kluczową rolę w zwiększaniu bezpieczeństwa płatności cyfrowych. Ta kwestia jest obecnie bardziej istotna niż kiedykolwiek wcześniej.
Coraz więcej sprzedawców korzysta z tokenizacji. Rozwiązaniem VTS obejmowana jest także usługa COF (card-on-file), czyli dane karty zapisane w sklepie online danego sprzedawcy. Obecnie ponad 13 000 drobnych handlowców przeprowadza transakcje przy użyciu tokenów COF Visa, a 8 200 wydawców kart ze 150 rynków jest uprawnionych do korzystania z serwisu Visa Token Service.

– Obserwowane na całym świecie przechodzenie do handlu internetowego zwiększyło zapotrzebowanie na wygodne i bezpieczne zakupy w internecie. Dlatego widzimy tak duży wzrost liczby tokenów wydanych w ramach usługi Visa Token Service – mówi Jakub Grzechnik, dyrektor ds. rozwoju produktów w Europie Środkowo-Wschodniej, Visa. – Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy Visa wydała ponad 680 milionów tokenów. Jesteśmy podekscytowani perspektywą dalszego poszerzania zakresu naszych działań, aby móc zabezpieczać coraz więcej rodzajów transakcji cyfrowych, nawet tych bez 16-cyfrowego numeru karty Visa.

Visa uruchamia nowe, zaawansowane rozwiązania, które ograniczą ryzyko operacji dla sprzedawców i dostawców usług internetowych. Jednocześnie zapewnią lepszą ochronę wrażliwych danych, ograniczając zbędne czynności i utrudnienia dla konsumentów. Te usprawnienia pozwolą Visa na wprowadzenie najlepszych dostępnych środków bezpieczeństwa, które mogą być zastosowane zarówno na poziomie ekosystemu płatniczego, jak i przez konkretną instytucję finansową.