Z raportu „Mobilny konsument w świecie mobilnego internetu”, przygotowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) – wynika, że co drugi (47 proc.) użytkownik smartfona lub tabletu za ich ogromną zaletę uważa możliwość pobierania za ich pomocą dodatkowych programów. W czołówce najpopularniejszych aplikacji znalazły się gry (korzysta z nich 42 proc. badanych). – informuje serwis marketingowiec.pl.

Kreatywność programistów sprawia, że na rynku można znaleźć oprogramowanie dotyczące praktycznie każdej sfery życia. A co tak naprawdę znajduje się na smartfonach i tabletach Polaków? W czołówce rankingu są  gry (42 proc. użytkowników) oraz widżety prognozujące pogodę (35 proc.). Na dalszych miejscach uplasowały się aplikacje multimedialne (31 proc.), personalizujące urządzenie (29 proc.) albo służące informacji (29 proc.) czy rozrywce (28 proc.). Co dziesiąty użytkownik ma możliwość czytania za ich pomocą książek (11 proc.) lub obsługiwania swoich finansów (10 proc.).