Z analizy, przeprowadzonej przed długim weekendem, wynika, że koszyk cenowy z 18 produktami na grilla w Lidlu i Biedronce dzieli zaledwie 3% różnica. W zeszłym roku wyniosła ona 11%. Teraz prawie identyczne wartości 6 często kupowanych towarów świadczą o tym, że konkurenci coraz baczniej się obserwują. Z drugiej strony, ceny sezonowych artykułów odbiegają od siebie nawet o 36%. Ponadto, w gazetkach Biedronka promuje żywność, a Lidl – produkty niespożywcze – zauważa dlahandlu.pl.

Badane sieci traktują nadchodzący długi weekend jako tzw. mikrosezon na grillowanie, ale ich strategie promocyjno-asortymentowe wyraźnie się od siebie różnią. W gazetce Biedronki do 14.06 trwa akcja specjalna „Czas na grill”, która zajmuje 6 stron. Aż 3 z nich przedstawiają mięsa i wędliny, 2 – napoje, a 1 – sosy. Lider rynku dyskontowego postawił więc na promowanie żywności. Z kolei, Lidl w swojej publikacji, obowiązującej od 12.06, poświęcił zaledwie 1 stronę na kubeczki, talerzyki jednorazowe, tacki na grilla oraz piankę do czyszczenia tego urządzenia.

– Przed zeszłoroczną majówką koszyk grillowy Biedronki kosztował 75,04 zł, a Lidla – 84,65 zł. Wówczas różnica sięgała ok. 10 zł. Tym razem dysproporcja wyniosła niecałe 3 zł, mimo tego że porównaliśmy ze sobą o 6 produktów więcej, niż w poprzednim sezonie grillowym. Koszyk portugalskiego konsorcjum Jerónimo Martins ma wartość 94,40 zł i jest o około 3% tańszy od Lida, którego cena wynosi 97,25 zł. – mówi Sebastian Starzyński, prezes instytutu badawczego ABR SESTA.