Sieć hoteli Marriott od lat wyznacza standardy w obszarze świadczenia usług hotelowych. Nie inaczej jest w przypadku warszawskiego obiektu koncernu zlokalizowanego w budynku Centrum LIM w ścisłym centrum stolicy. W tym roku hotel dokonał gruntownej modernizacji swoich rozwiązań telewizyjnych instalując nowy system telewizji cyfrowej i wyposażając wszystkie pokoje w wysokiej klasy telewizory SMART firmy Samsung.

W przypadku warszawskiego Marriotta zmiana wynikała dodatkowo z potrzeby spełniania wymogów określonych przez centralę firmy, które związane były z ujednoliceniem całego systemu na wzór pozostałych obiektów Marriott na całym świecie. W drodze przetargu hotel zdecydował się na wybór telewizorów SMART firmy Samsung, natomiast system IPTV do zarządzania nimi dostarczyła firma OTRUM. Hotel wyposażył wszystkie pokoje hotelowe w telewizory Samsung HG55EE690 o wielkości 55 cali oraz pokój prezydencki w telewizor HG65EE690 o przekątnej 65 cali. Łącznie zostało dostarczonych 585 urządzeń.

Poprzednie telewizory zainstalowane w hotelu Marriott przystosowane były do odbioru sygnału za pośrednictwem kabli koncentrycznych coax, które pamiętały jeszcze czasy budowy obiektu. Nowy cyfrowy standard wymagał przebudowy całej infrastruktury i oparcie jej o system telewizji IPTV, który wykorzystuje IP i sieć LAN.

Sama instalacja telewizorów nastąpiła dopiero po wcześniejszym przygotowaniu infrastruktury technicznej i trwała około 2 miesięcy. Oprócz montażu urządzeń trzeba było skonfigurować cały system do zarządzania, który obejmuje m.in. strony informacyjne o hotelu, SPA czy 4 barach i restauracjach. System, oprócz wyświetlania programów telewizyjnych, pozwala na emisję indywidualnych komunikatów powitalnych, informacji o rachunku, przylotach i odlotach z lotniska „Okęcie” czy o pogodzie. Do telewizorów podłączony jest również Chromecast, który jest jednym z elementów wymaganych przez centralę Marriott. Pozwala on na bezprzewodową łączność z telewizorem i umożliwia uruchomienie popularnych wypożyczalni internetowych oferujących filmy i seriale. System jest cały czas rozwijany.

– W niedalekiej przyszłości planujemy dodać funkcję „Express Check-Out, która umożliwia wymeldowanie się z pokoju bez konieczności wizyty w recepcji czy „Room Service” do zamawiania jedzenia – dodaje Tomasz Jaroszewicz.

W najbliższym czasie, warszawski Marriott planuje także instalację profesjonalnych urządzeń SMART Signage od Samsunga we wszystkich 14-stu strefach wspólnych takich jak lobby czy restauracje.