Sklep internetowy Weltbild.pl wdrożył kolejne zmiany i przygotowuje się do rebrandingu. Swoje działania poprzedził badaniami marketingowymi, których celem było zrozumienie potrzeb klientów.
W badaniu wzięły udział kobiety w przedziale wiekowym 24-35 oraz 35-49 lat, stanowiące obecną i potencjalną klientelę Weltbild.pl. Analizie poddano mocne i słabe strony sklepu, oceniono konkurencje, a także preferencje zakupowe użytkowniczek.
Z badań wynika, że oczekiwania wobec sklepu dedykowanego głównie kobietom zorganizowane są wokół czterech atrybutów, takich jak dostępność, korzystność, dopasowanie do potrzeb i zindywidualizowanie. Klientki chcą asortymentu na średnim poziomie cenowym, bardzo często podkreślają znaczenie szybkiej dostawy oraz udogodnień związanych ze składaniem zamówień i odbiorem przesyłek. Korzystność utożsamiają z dużą ilością atrakcyjnych promocji. Kobiety są świadomymi konsumentkami wiedzą gdzie i jak szukać promocji.
kompletna bzdura… najpierw Weltbild zniszczył dobrze działającą firmę i zniechęcił stałych klientów a teraz próbuje to pozbierać do kupy i wydaje kasę na debilne badania… niech wrócą do wcześniejszego modelu , który działał dobrze mają kilkadziesiąt tysięcy stałych klientów… a zresztą… co mi tam… ja książki kupuję już gdzie indziej 🙁 szkoda tylko, że Niemcy rozwalili dobrze działające polskie wydawnictwo!!!