Dzięki nowym rozwiązaniom, wideo może w nadchodzącym okresie świątecznym odegrać ważniejszą rolę niż kiedykolwiek. Analizy kampanii TrueView z trzeciego kwartału br. ukazują bardzo korzystne wyniki. W 57% przyniosły one wzrost w odniesieniu do „wzięcia zakupu pod rozwagę” a w 24% w związku z „preferowaniem danego produktu”. Ponadto 35% kampanii odnotowało przyrost w związku z intencją zakupu. Dlatego też Google skoncentrowało się na stworzeniu narzędzi na YouTube, które pozwolą na płynne przejście od inspiracji do zakupu.
Pierwsze z nich, TrueView for Shopping umożliwia tworzenie interaktywnych kampanii wideo, ułatwiających konsumentom zakup prezentowanych produktów. Wideo TrueView, zawiera specjalnie zaprojektowane karty, które umożliwiają widzom szybkie dokonanie transakcji. Ponadto TrueView wspiera działania remarketingowe, pozwalające na dotarcie do widzów, którzy już odwiedzili Twoją stronę lub obejrzeli dostępne na niej filmy.
Drugim rozwiązaniem jest możliwość promocji aplikacji przy ustaleniu docelowego CPA (Cost-per-Acquisition). W ten sposób reklamodawca będzie mógł ustalić maksymalną kwotę, którą jest w stanie płacić za konwersję. Kampania zostanie automatycznie zaplanowana tak, aby przynieść największą liczbę konwersji możliwą w tej cenie. Skorzystanie z tego narzędzia może okazać się szczególnie korzystne w okresie świątecznym. Wielu konsumentów, jako prezent otrzymuje urządzenia mobilne, na których trzeba zainstalować wszystkie aplikacje od nowa.
Nowe funkcjonalności TrueView były możliwe do zaimplementowania dzięki niedawnej migracji tego formatu reklamowego do obszaru AdWords. Stanowi to pierwszy krok w kierunku zorientowanego na efekt doświadczania reklam wideo.