W 2015 roku blisko 50 proc. detalistów prowadzących sklepy internetowe odnotowało większą liczbę zwrotów, w porównaniu z okresem przed wprowadzeniem ustawy o prawach konsumenta czytamy w evigo.pl.

Dla 47 proc. badanych liczba zwrotów od początku 2015 roku zwiększyła się. Dla niemal połowy ankietowanych pozostała bez zmian.

Spośród sklepów notujących wzrost przesyłek powrotnych, 74 proc. badanych odnotowało niewielkie wzrosty – do 5 proc.

Najczęstszą przyczyną zwracania zamówionego towaru jest rezygnacja klienta (54 proc.) oraz pomyłka w wysyłce (29 proc.).

36 proc. ankietowanych traktuje zmiany w prawie jako szansę, dzięki której mogą wykazać się dbałością o satysfakcję klienta. Dla 22 proc. jest to niepotrzebne utrudnienie, natomiast dla 42 proc. zmiany nie mają one znaczenia.

Badanie zostało przeprowadzone przez DPD.