Wirtualna rzeczywistość kojarzy nam się przede wszystkim z doświadczeniem wzrokowym. Jednak ta dynamicznie rozwijająca się technologia to już dziś coś więcej niż tylko bierne oglądanie treści przy użyciu VR-owych gogli. Każdego dnia przybywa nowych rozwiązań, które pozwalają na wykorzystanie VR-u również w sferze kreacji. Korzystając z tego trendu warszawskie centrum rzeczywistości wirtualnej Disco:vr we współpracy z Cubic Inch udostępnia usługę druku 3D treści tworzonych w aplikacjach wirtualnej rzeczywistości.

Już w grudniu goście największego w Polsce VR-owego centrum Disco:vr będą mogli doświadczyć nowego, bardziej twórczego oblicza wirtualnej rzeczywistości. Dzięki połączeniu możliwości technicznych oferowanych przez urządzenia HTC Vive oraz specjalne aplikacje wykorzystujące wirtualną rzeczywistość, już dziś można wyrażać siebie poprzez tworzenie przestrzennych figur – cyfrowych rzeźb. Twórcy Disco:vr postanowili pójść jednak krok dalej. Ich kooperacja z ze specjalistami od technologii druku 3D pozwala na przenoszenie form tworzonych w VR-ze do rzeczywistości analogowej.

– Znaleźliśmy wspólny cel w postaci łączenia dwóch rzeczywistości: wirtualnej i materialnej. Dzięki naszemu doświadczeniu w dziedzinie druku i VR-owych kompetencji ekipy z Disco:vr udało się stworzyć pomost, który zapewne jest dopiero pierwszym krokiem w długiej podróży jaka nas czeka. To początek kolejnej cyfrowej rewolucji na czele, której maszerować będzie druk 3D i VR – komentuje Maciej Stefańczyk z Cubich Inch.

Zmiany wprowadzane w Disco:vr, do których zalicza się również ostatnio uruchomione kino VR, są elementem większej całości. Twórcy centrum chcą stworzyć przestrzeń do doświadczania i zabawy wirtualną rzeczywistością, nie tylko w gamingowej wersji.

– Chcemy, aby nasz przybytek był czymś więcej niż zwykłym centrum rozrywki. Aby tak się stało, cały czas szukamy nowych rozwiązań, aplikacji, urządzeń, które pomogą naszym gościom wyrażać siebie. Jednocześnie zapraszamy producentów gier do dzielenia się z nami swoimi doświadczeniami i mamy nadzieję, że disco:vr stanie się miejscem i projektem agregującym całe kreatywne i zaangażowane środowisko VR w Polsce i w Europie – zachęca Bogumił Jankiewicz, właściciel Disco:vr.