Marka Breck mocno akcentuje światową jakość swoich klocków hamulcowych
Od początku tego roku firma Lumag prowadzi intensywną akcję marketingową wspierającą sprzedaż klocków hamulcowych marki Breck. Działania promocyjne nie ograniczają się jedynie do kampanii reklamowej. Równolegle prowadzona jest akcja edukacyjna o produkcie. Jej celem jest przekonanie klientów, że polskie klocki z fabryki w Budzyniu mają światową jakość i osiągają lepsze parametry niż ich zachodni odpowiednik, co potwierdzają wykonane precyzyjne badania porównawcze.
Twarzą akcji jest znakomity rajdowiec Krzysztof Hołowczyc, a przesłanie reklamowe odnosi się do zagranicznej konkurencji polskiego producenta: w pierwszym etapie hiszpańskiej, w drugim włoskiej. Breck śmiało wchodzi w tę rywalizację i nie boi się porównań do zachodnich rywali. Kampania jest prowadzona w lekkiej, żartobliwej formie.
W pierwszej odsłonie akcji przesłanie reklamowe odnosiło się do hiszpańskiego konkurenta polskich klocków i dowiedzieliśmy, że „przytarliśmy Hiszpanom rogi”. W jednej z kreacji reklamowych widzieliśmy szarżującego byka, a umieszczony obok slogan głosił: „Hamulce po byku do hiszpańskich aut”.
Hasła reklamowe w tej kampanii skonstruowano na podstawie przeprowadzonych badań porównawczych, wykonanych skali rzeczywistej, w warunkach laboratoryjnych. Jakie są zatem przewagi klocków Breck w stosunku do hiszpańskiego konkurenta? Bardzo konkretne:
• 40 procent niższe zużycie klocków podczas hamowań typu autostradowego
• 25 procent niższe zużycie klocków w jeździe miejskiej
• Droga hamowania ze 120 do 80 km/h – krótsza o 6 metrów przy 80 barach
Breck nadal nie zwalnia tempa i teraz staje w szranki z włoską konkurencją. Jak wychodzi z tego pojedynku? Ponownie zwycięsko! W kolejnej odsłonie kampanii znów puszczone jest do nas oko. Dowiadujemy się, że… „Włochom zmiękła rura”, o czym przekonują nas konkretne liczby potwierdzone w przeprowadzonych badaniach: droga hamowania – ze 120 do 80 km/h – jest krótsza o 12 metrów (przy 80 barach), a zużycie klocków w całym teście – zawierającym zahamowania w warunkach miejskich, pozamiejskich, autostradowych i górskich – jest niższe aż o 55 procent! To naprawdę jest świetny wynik. A dodatkowo średnia skuteczność hamowania, w różnych warunkach użytkowania, jest wyższa o 8% od włoskiego konkurenta.
– Wierzymy w jakość. Wiemy, że nasze produkty nie ustępują zagranicznej konkurencji, a dodatkowo są atrakcyjniejsze cenowo. Przekonali się już o tym nasi kontrahenci z zagranicy, gdzie sprzedajemy aż 80 procent naszych produktów. Teraz mocniej zwracamy się ku rodzimemu rynkowi. Wpadliśmy na pomysł by kampanię reklamową wspierał konkurs dotyczący klocków hamulcowych Breck – mówi Łukasz Żak, szef marketingu firmy Lumag z Budzynia, producenta klocków Breck.
Konkurs kusi znakomitymi nagrodami. W pierwszej jego odsłonie – która kończy się 31 marca – był do wygrania m.in. Seat Ibiza. Także w drugim etapie zwycięzca odjedzie atrakcyjnym autem.
Co trzeba zrobić by wziąć udział w konkursie? Wystarczy kupić dowolne klocki hamulcowe Breck, zachować paragon i wypełnić formularz konkursowy na stronie breck.pl, gdzie trzeba odpowiedzieć na dwa proste pytania. Oceniana będzie poprawność i kreatywność odpowiedzi udzielonych przez uczestników.
– Ale, szczerze mówiąc, nie musisz liczyć na szczęście, bo jeśli wybrałeś klocki hamulcowe Brecka, to już wygrałeś – przekonuje Krzysztof Hołowczyc.
– Mamy ponad 30-letnie doświadczenie w branży i zwracamy bardzo dużą uwagę na proces produkcji naszych klocków. Postawiliśmy jakiś czas temu na to, co nas na polskim rynku mocno wyróżnia, czyli na przewagę technologiczną – wyjaśnia Łukasz Żak.
Przy produkcji klocków tej marki zwraca się uwagę na najdrobniejsze nawet szczegóły. Powstał specjalny System Compress Control, dzięki któremu za każdym razem możemy być pewni, że klocki hamulcowe Breck, powstające z materiałów ciernych najwyższej próby, a to jest gwarancja bezpieczeństwa hamowania.
Breck mocno akcentuje korzyści płynące z wyboru polskich klocków. Firma wskazuje pięć istotnych parametrów, na które powinni zwrócić uwagę klienci wybierający tę markę:
• oszczędność (przystępne ceny i wolniejsze zużycie)
• dostępność (w całym kraju poprzez renomowanych partnerów handlowych)
• wytrzymałość (stabilny współczynnik tarcia pozwala na skuteczne hamowanie w każdych warunkach, bez względu na obciążenie i prędkość)
• odporność na pracę w wysokich temperaturach i na działanie wody; zabezpieczenie przed korozją
• wiarygodność (bezpieczeństwo oraz skuteczność są porównywane z produktami OE (z ang. original equipment) i potwierdzone przez wyniki testów
Marka Breck powstała w 2003 roku. Jej sukces jest związany z innowacyjną technologią wytwarzania i najwyższej jakości składnikami, z których firma Lumag tworzy klocki hamulcowe. W ultranowoczesnej fabryce materiałów ciernych w Budzyniu, na powierzchni blisko 19 tysięcy metrów kwadratowych, jest produkowanych ponad 5 milionów klocków Breck rocznie! Marka ta zdobyła sobie zaufanie mechaników i importerów. Breck to ponad 500 referencji oraz współpraca z 10-cioma tysiącami warsztatów samochodowych. 80 procent produkcji polskiej firmy Lumag trafia na eksport.