Wśród klientów wybranych e-sklepów wzrosła chęć do korzystania z płatności bezgotówkowych „za pobraniem”. Jest to wynik wspólnej akcji paczkomatów InPost oraz MasterCard. Liczba tego rodzaju przesyłek w ramach serwisów zakupowych, które uczestniczą w projekcie, zwiększyła się o 300% od początku jego trwania.
W ramach akcji klienci e-sklepów mogli dokonać zapłaty przy odbiorze przesyłki oraz zamówić bezpłatną dostawę do Paczkomatów. Inicjatywa miała na celu promocję płatności bezgotówkowych przy odbiorze przesyłek z wybranych sklepów internetowych.

„Transakcje bezgotówkowe »za pobraniem« są dużym udogodnieniem dla konsumentów w procesie dokonywania zakupów internetowych. Jesteśmy przekonani, że oferowany przez nas model płatności będzie stopniowo wdrażany przez kolejne platformy e-zakupowe w kraju. Darmowa dostawa do Paczkomatów InPost oraz możliwość dokonania płatności bezgotówkowej przy odbiorze paczki są dla klientów gwarancją bezpieczeństwa zakupów online. Potwierdza to sukces prowadzonej przez nas akcji” – komentuje Maciej Padjas, Dyrektor Marketingu Grupy Integer.pl

Z danych rynkowych wynika, że na tle krajów Europy Zachodniej, polski rynek e-commerce, z udziałem kart w płatnościach za e-zakupy na poziomie 7%, wykazuje ogromny potencjał wzrostu. Co ciekawe, niższe koszty dostawy to argument skłaniający do zakupu konkretnego produktu w sieci nawet co trzeciego internautę. Jak potwierdzają  statystyki dotyczące akcji, to także dobry sposób na to, by nie tylko zwiększyć zainteresowanie ofertą e-sklepu, ale przy okazji zachęcić klientów do regulowania należności bezgotówkowo, w momencie odbioru przesyłki.