InPost podpisał umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Od 14 kwietnia Lodówkomat – działający przez całą dobę, siedem dni w tygodniu – jest dostępny w Piasecznie dla klientów e-sklepu Auchan. Kolejne maszyny pojawią się wkrótce przy następnych dwóch placówkach sieci – Auchan Łomianki oraz Auchan Warszawa Jubilerska. Już przed wybuchem pandemii według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chciało odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach InPost – obecnie zapotrzebowanie na Lodówkomaty jest jeszcze większe.
“Od dłuższego czasu byliśmy technicznie w pełni gotowi na wprowadzenie na rynek Lodówkomatów – pilotażowe programy prowadziliśmy już od 2018 roku – jednak część spożywcza rynku e-commerce w Polsce nie była odpowiednio rozwinięta. Nadejście pandemii koronawirusa dynamicznie zmieniło nawyki konsumenckie, a sklepy musiały szybko dostosować się do nowej rzeczywistości, w której wszyscy obecnie funkcjonujemy. Choć dynamika wzrostu tego segmentu jest wysoka, to nadal potrzeba większej skali – dlatego bardzo zachęcamy naszych partnerów do inwestowania w sprzedaż online. W kontekście pandemii, odbieranie artykułów spożywczych w Lodówkomatach czy w dostawie pod drzwi oraz produktów niespożywczych w Paczkomatach jest doskonałą opcją dla konsumentów – widzimy to po ogromnym zapotrzebowaniu na nasze usługi. W tym trudnym okresie zakupy w Internecie – zwłaszcza z szybkim, bezkontaktowym odbiorem w Paczkomacie – stały się bezpieczniejsze od tych odbieranych w punktach stacjonarnych” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.