WWF (World Wide Fund for Nature), jedna z największych na świecie i najbardziej doświadczonych organizacji ochrony przyrody, stawia na platformę do omnichannel i e-mail marketingu optivo broadmail oraz doświadczony zespół optivo Consulting. Celem współpracy jest prowadzenie skutecznej komunikacji oraz działań związanych z pozyskiwaniem darowizn poprzez kanał e-mail.
WWF Deutschland, chcąc prowadzić skuteczne działania e-mail marketingowe, zdecydowało się na współpracę z optivo. Poza korzystaniem z platformy optivo broadmail, kluczowym elementem współpracy jest doradztwo świadczone WWF przez doświadczony zespół optivo Consulting. Współpraca odbywa się na poziomie dostosowania komunikacji e-mail marketingowej do potrzeb klienta, realizacji projektów e-mail marketingowych dla WWF, wliczając w to projekty graficzne newsletterów, a także świadczenia kompleksowych usług konsultacyjnych oraz przeprowadzania regularnych rozmów statusowych.
Zróżnicowane newslettery
Korzystając z optivo, WWF wysyła różne rodzaje newsletterów: newslettery informacyjne na temat działań podejmowanych w zakresie ochrony przyrody, kampanie z apelem o przekazanie darowizny czy też newslettery edukacyjne i korporacyjne, zawierające szczegółowe informacje na temat współpracy z WWF, organizacji charytatywnych i zagadnień marketingowych. Zarówno wygląd, jak i ogólny charakter newsletterów zostały rozbudowane i wprowadzone do komunikacji z subskrybentami tak, aby w dłuższej perspektywie zwiększyć liczbę darowizn pozyskiwanych poprzez kanał e-mail.
Dynamiczny szablon i optymalizacja mobilna
Wysyłka odbywa się w oparciu o dynamiczny i elastyczny szablon Template-Kit, dostępny w optivo® broadmail. Narzędzie to, za pomocą kilku kliknięć, umożliwia szybkie i łatwe projektowanie layoutu newsletterów. Dzięki „Mobile Fusion”, maile wysyłane przez WWF dostosowane są komunikacji mobilnej i automatycznie optymalizowane pod kątem wszystkich powszechnie używanych smartfonów
i tabletów.
„Picture Perfect”
Chcąc jeszcze bardziej zoptymalizować swoją pracę, WWF zdecydowało się na korzystanie z funkcji „Picture Perfect”, dostępnej w szablonie Template-Kit, pozwalającej na bardzo łatwe, intuicyjne i szybkie edytowanie zdjęć i grafik z poziomu tworzonego newslettera, bez konieczności stosowania jakiegokolwiek zewnętrznego oprogramowania graficznego.
W ramach współpracy, zespół optivo przeprojektował także proces rejestracji i anulowania subskrypcji newslettera. Dodatkowo, w każdym newsletterze znajduje się przekierowanie do profilu użytkownika, w którym subskrybenci mogą w prosty sposób aktualizować preferencje dotyczące komunikacji e-mail marketingowej z WWF. Pośród wielu opcji, dostępna jest również możliwość zawieszenia subskrypcji na określony czas.