Głównym zadaniem kuriera jest dostarczenie paczki do adresata – w terminie i w idealnym stanie. Bezpośredni kontakt z kurierem, elastyczność i możliwość wyboru sposobu uregulowania płatności za pobranie to elementy, które sprawiają, że doręczenie jest dla odbiorcy bezproblemowe i po prostu znacznie wygodniejsze.

W trosce o pozytywne wrażenie odbiorcy
Kurierzy DPD Polska dostarczają codziennie ok. 450 tys. paczek. Od połowy listopada jest ich jeszcze więcej. W okresie przedświątecznym na każdego kuriera przypada znacznie powyżej 100 przesyłek. Te statystyki są imponujące, jednak  dla odbiorcy najważniejsze są szybkie doręczenie, informacja o statusie zamówienia i możliwość zmiany terminu przyjazdu kuriera. Innymi słowy, skuteczne dostarczenie paczki jest ostatnim akcentem w procesie zakupu internetowego i to właśnie ten moment decyduje o tym, z jakim wrażeniem pozostanie konsument i czy ponownie wróci na stronę e-sklepu.

Dobrze sprawdza się usługa Predict, czyli powiadomienie sms lub e-mail. Po pierwsze daje ona precyzyjną informację o planowanym przedziale czasowym wizyty kuriera z przesyłką, a po drugie zawiera dane kontaktowe do kuriera, co bardzo ułatwia wzajemny kontakt. Obie strony mogą osobiście ustalić szczegóły dostarczenia przesyłki i skrócić dzielący je dystans.
Innym ważnym udogodnieniem dla odbiorcy jest możliwość dokonania płatności kartą za zakupy internetowe bezpośrednio u kuriera. DPD Polska, jako pierwsza firma na rynku, wyposażyła kurierów w terminale, gdyż konsument nie zawsze ma przy sobie gotówkę, a kartę czy telefon – tak.

Kolejnym przykładem elastycznego podejścia do wymagań odbiorcy jest stale rozwijana sieć punktów nadań i odbiorów Pickup, która dziś obejmuje niemal 2000 placówek w całej Polsce. Punkty Pickup lokalizowane są w dogodnych miejscach, do których po drodze mają zarówno odbiorcy, jak i nadawcy paczek.

Przejście w tryb świąteczny
Jak co roku, w połowie listopada, DPD Polska przestawia się na przedświąteczne procedury. Na czas szczytu paczkowego firma zwiększa zatrudnienie, m.in. w magazynach, contact center oraz na stanowiskach kurierów. Wszystko po to, aby doręczenia odbywały się płynnie, także w przedświąteczne soboty. Skuteczność doręczeń zależy jednak nie tylko od kuriera czy pogody za oknem.

Poradnik dla e-sklepów:
1. Należy wyraźnie zaznaczyć na platformie sprzedażowej e-sklepu produkty, których nie ma na magazynie (wymagające dłuższego czasu dostawy)
2. Warto polecać klientom korzystanie ze śledzenia przesyłek oraz innych usług wspomagających proces dostarczenia paczki do adresata (np. DPD Predict).
3. Zalecamy umieścić na swojej witrynie komunikat z poradą o dokonaniu zakupów odpowiednio wcześniej przed świętami oraz wskazać termin, po którym nowe zamówienia nie będą przyjmowane.

Zastosowanie się do powyższych wskazówek zwiększy prawdopodobieństwo, że przesyłki dotrą na czas i we właściwe miejsce, w dobrym stanie i bez niepotrzebnych emocji związanych z ewentualnymi opóźnieniami.