Centrica, firma energetyczna i usługowa działająca pod takimi markami jak British Gas i Dyno, zainwestowała w wytrzymałe tablety Panasonic G1 i przeprowadziła migrację z systemu Windows 7 do Windows 10 Pro. Dzięki temu pracownicy nie muszą już wozić ze sobą ulotek produktowych, mają za to łączność z innymi inżynierami i dostęp do nowoczesnych aplikacji, co ułatwia im pracę i podnosi jakość obsługi klienta.

Centrica jest globalną firmą energetyczną i usługową o 200-letniej historii. Wchodząca w jej skład marka British Gas świadczy usługi w zakresie dystrybucji energii oraz konserwacji m.in. 1500 lamp gazowych, które do dziś funkcjonują w Londynie. Od 20 lat firma ściśle współpracuje z Panasonic, aby utrzymać swój rozwój technologiczny i obsługę klientów na najwyższym poziomie.
Centrica zainwestowała w pełni wytrzymały model TOUGHBOOK G1 o przekątnej 10,1 cala z systemem operacyjnym Windows 10 Pro. Tablet charakteryzuje się zwiększoną wydajnością oraz długim czasem pracy na baterii – do 14 godzin. Urządzenie jest również wyposażone wysokiej jakości kamery przednie i tylne oraz zoptymalizowane anteny WWAN.

Z urządzeń korzysta ponad 7500 tysiąca inżynierów pracujących w terenie. Wykorzystują oni wytrzymałe tablety TOUGHBOOK G1 jako główne narzędzie do planowania zadań, konserwacji, przeglądania wykresów i komunikacji podczas wykonywania usług serwisowych w domach i firmach klientów. Urządzenie zastępuje stosy ulotek produktowych, które serwisanci musieli wcześniej ze sobą wozić. Zamiast tego korzystają z tabletów, aby pokazać klientom rozwiązanie produktowe z biblioteki online, przygotować ofertę na miejscu i wysłać ją na komputer klienta. Po zatwierdzeniu, pracownik może natychmiast zainstalować produkt, nie tracąc czasu na przejazdy.

Jednocześnie Centrica przeprowadziła migrację z systemu Windows 7 do Windows 10 Pro. Dzięki opartym na chmurze aplikacjom Microsoft 365, inżynierowie terenowi mają dostęp do wszystkich informacji o produktach oraz możliwość korzystania z usług Microsoft Team, aby konsultować się z innymi serwisantami. Zaletą Microsoft 365 jest także większe bezpieczeństwo.

– Nasze narzędzia do współpracy oraz rozwiązania, które wprowadził Microsoft 365 są oparte na chmurze, a to oznacza, że nie przechowujemy danych klientów na urządzeniach inżynierów – mówi Joanne Rose, Head of Mobile User Computing w firmie Centrica. – W efekcie dane klientów są łatwiej dostępne dla serwisantów pracujących w terenie, a jednocześnie bezpieczne.

Centrica planuje również wykorzystanie rozwiązania Windows Autopilot, aby sprawniej wdrażać nowe urządzenia. Dzięki temu Panasonic będzie mógł dostarczyć nowe urządzenie inżynierowi bez konieczności wstępnej konfiguracji oprogramowania. Użytkownik będzie musiał tylko włączyć tablet i podać swoje dane logowania, a wszystkie aplikacje i ustawienia zostaną automatycznie pobrane z chmury Microsoft, by odtworzyć konkretną konfigurację biznesową.