OEX Cursor jako dostawca całej gamy usług wsparcia sprzedaży obserwuje wzrost zapytań o usługi tajemniczego klienta i akcji promocyjnych, szczególnie w punktach handlowych znajdujących się na terenie galerii handlowych.

– Do tej pory, kluczowym dla producentów aspektem, było wyróżnienie się wśród konkurencji. Nowym trendem są zlecenia audytowe – w tym tzw. tajemniczego klienta, które poza obowiązującymi w danej firmie standardami np. ekspozycji, pozwalają zbadać jakość obsługi klienta czy też profesjonalizm sprzedawcy. Producenci i dystrybutorzy dostrzegli, że konsumenci zmienili przyzwyczajenia i nawet w „szaleństwie zakupowym”, poza dostępnością produktów, należy im również zagwarantować najwyższy poziom jakości obsługi. – Agnieszka Belusiak, Group Account Director, OEX Cursor

Powrót klientów do sklepów tradycyjnych stawia przed rynkiem usług wsparcia sprzedaży nowe wyzwania. Sytuacja związana z pandemią i wprowadzone obostrzenia przekładają się już od dłuższego czasu na szczególny reżim sanitarny wobec pracowników w sytuacji interakcji ze sprzedawcą czy produktem. Wyposażenie personelu w materiały dezynfekujące i zabezpieczające tj. maseczki czy rękawiczki wpisały się już w obowiązujące standardy pracy.

– Konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa na terenie punktów sprzedaży zdeterminowała również nowe praktyki zakupowe. Konsumenci ograniczają wizyty w sklepie do kilku, maksymalnie kilkunastu minut i oczekują sprawnej obsługi . Aby sprostać wyzwaniom związanym z upowszechnieniem się nowych zwyczajów zakupowych szczególnie ważna staje się intensyfikacja mechanizmów wsparcia sprzedaży, takich jak stała dostępność czy odpowiednia ekspozycja produktów w miejscu sprzedaży. Warto w tym obszarze skorzystać z wyspecjalizowanej firmy, która zapewni nie tylko bezpieczeństwo ale również przeprowadzi niezbędne działania w optymalny sposób.– dodaje Agnieszka Belusiak

Producenci wracają także do organizacji akcji promocyjnych, które są jednymi ze skuteczniejszych form budowania więzi klienta z marką. Przykładem tego jak sprawdzają się dobre koncepty jest prowadzona cyklicznie przez OEX Cursor aktywacja sprzedaży kawy Costa Coffee Home Edition.

– W roku 2021 prowadziliśmy już działania w ponad 200 lokalizacjach, których efektem była sprzedaż blisko 7500 opakowań kawy Costa. Pracujemy zarówno w kanale nowoczesnym w HM sieci Carrefour jak i w sklepach handlu tradycyjnego w małych i większych miejscowościach na terenie całego kraju. Zadaniem ambasadorów Costa jest animacja sprzedaży połączona z mechanizmem promocyjnym, jakim są gratisy wydawane za zakup określonych produktów – powiedziała Jolanta Dobrzyńska, Account Director w OEX Cursor.

„Obecnie pracujemy nad konceptami działań promocyjnych dla naszych wieloletnich klientów. Nie możemy do końca przewidzieć jaka będzie sytuacja w tym obszarze i jakie ograniczenia będą obowiązywały w czasie wakacji lub później, ale mamy doświadczenie w elastycznym projektowaniu takich przedsięwzięć. Zostało to docenione między innymi przez British American Tobacco Poland. OEX Cursor otrzymał najwyższe wyróżnienie przyznawane dostawcom za wyjątkowe wsparcie biznesowe podczas pandemii COVID 19. – powiedział Przemysław Bogdański, Prezes Zarzadu OEX Cursor.