Badanie przeprowadzone przez Google we współpracy z wieloma partnerami w latach 2013 – 2016 wykazało, że zwrot z inwestycji (ROI), po uwzględnieniu wydatków na reklamę jest o prawie 80% wyższy w przypadku kampanii prowadzonych na YouTube niż w reklamie telewizyjnej.
Metaanaliza przeprowadzona przez Google oraz m.in. BrandScience, Data2Decisions, GfK, Kantar Worldpanel, MarketingScan i MarketShare, w 8 krajach, na podstawie 56 studiów przypadku, wykazała, że reklama na YouTube przyniosła większy zwrot z inwestycji (ROI) niż reklama telewizyjna w 77% przypadków.
Uzyskany wynik obrazuje, jak dużą rolę odgrywają internetowe serwisy wideo w procesie budowania marki oraz długotrwałego zwiększania sprzedaży. W dobie wysokiej fragmentaryzacji mediów, konkretne wartości ROI, które przynosi każdy z kanałów komunikacji, pomogą nie tylko odzwierciedlić skuteczność działań marketerów, ale również optymalnie ulokować środki przeznaczone na reklamę.