Polskie oprogramowanie Lease Commander wspiera zarządzanie najmem ponad 100 sklepów francuskiej firmy Yves Rocher. Wkrótce swoje restauracje powierzy mu również polska grupa GastroMall. System porządkuje informacje z umów najmu. Dostarcza wiedzy potrzebnej do zarządzania lokalizacjami. Jak wskazują twórcy, rozwiązanie pozwala zaoszczędzić nawet 70% czasu i kosztów związanych z odszukiwaniem, systematyzowaniem, przetwarzaniem i raportowaniem danych z dokumentów najmu. Wspiera także hybrydowy model zarządzania obiektami – tak ważny w dobie pandemii.

Yves Rocher to francuska marka kosmetyczna wywodzącą się z La Gacilly w Bretanii, która od ponad 60 lat jest ekspertem w dziedzinie roślinnej pielęgnacji. Firma opiera swoją działalność na unikalnym modelu biznesowym. Kontroluje cały proces powstawania kosmetyków: od hodowli roślin przez produkcję we własnych zakładach po dystrybucję wyłącznie poprzez sieć sklepów własnych oraz franczyzowych, a także sprzedaż online. Yves Rocher posiada w La Gacilly w Bretanii ponad 60ha własnych ekologicznych pól uprawnych. Jest też właścicielem 4 zakładów produkcyjne. W Polsce firma działa od ponad 30 lat poprzez sieć ponad 100 sklepów.

„Najem to bardzo istotny koszt sieci handlowej. Lease Commander daje możliwość jego stałej kontroli. Pozwala szybko sprawdzić, czy wynajmujący wystawili faktury zgodnie z dokumentami najmu. To z pewnością duża pomoc dla naszej administracji. Jeżeli chodzi o inne obszary, system organizuje informacje z umów najmu. Otrzymujemy przekrojowe raporty dostosowane do aktualnych potrzeb zarządczych. Są one później zasilane aktualnymi danymi i możemy je pobierać w dowolnym czasie. Dzięki temu mamy lepszą wiedzę przy podejmowaniu ważniejszych decyzji operacyjnych”. – mówi Paweł Netiacha, szef sieci Yves Rocher na Polskę.

GastroMall Group zarządza ponad setką lokali gastronomicznych w całej Polsce. Restauracje Olimp to najbardziej rozpoznawalny i najszybciej rozwijający się koncept Grupy oferujący jedzenie na wagę w ujednoliconej cenie za 100 g. Ekspansja sieci prowadzona jest w miastach powyżej 70 tys. mieszkańców oraz na powierzchniach od 60 do 600 mkw. Obecnie obejmuje 85 punkty sprzedaży. Najwięcej lokali pod marką Restauracje Olimp znajduje się w Krakowie, Warszawie, Katowicach i Poznaniu. Firma na rynku gastronomicznym działa od 1995 r. W swoim portfolio posiada także marki Deli Sandwich, Polski Stół oraz Isto.

„Nawet najlepsze umowy najmu na niewiele się zdają, jeżeli nie ma możliwości łatwego dotarcia do potrzebnych w danej chwili postanowień. Pandemia COVID-19 jest tu doskonałym przykładem. Umowy najmu posiadały często korzystne dla najemców zapisy. Były one jednak rozsiane w tylu opasłych dokumentach, że w warunkach pracy zdalnej ich analiza była praktycznie niemożliwa. Pracę tą chętnie wykonaliby prawnicy. Ich honoraria za analizę wszystkich umów pod tym kątem byłyby jednak bardzo wysokie. Natomiast w Lease Commander wszystkie dane uporządkowane są w tematycznych zakładkach. Dzięki temu od razu wiadomo, gdzie znaleźć potrzebną informację, na przykład o możliwości obniżenia czynszu w przypadku działania siły wyższej. Każdy rekord podlinkowany jest do dokumentu źródłowego. Nie trzeba więc sięgać do skanów umów ani zapisywać żadnych danych w arkuszach kalkulacyjnych”. – dodaje Piotr Beltrani, Dyrektor Działu Ekspansji GastroMall.

System informatyczny Lease Commander został stworzony przez rzeszowskich prawników z kancelarii Causa Finita oraz firmę informatyczną Appgo. Aplikacja jest rozwiązaniem klasy SaaS i nie wymaga po stronie klienta ani instalacji ani budowy dedykowanej infrastruktury. Nie tylko pozwala na szybkie i intuicyjne zarządzanie umowami najmu, ale także umożliwia zebranie w jednym miejscu istotnych warunków biznesowych ze wszystkich umów oraz zestawienie ich ze sobą. Z systemu Lease Commander można korzystać na komputerze, tablecie czy smartfonie.

„To już kolejni klienci, którzy zdecydowali się na zakup naszego rozwiązania. Oprogramowanie znakomicie sprawdza się nie tylko w czasie pandemii kiedy ogranicza się kontakty międzyludzkie. Na stałe wprowadza nowy, tańszy, hybrydowy model zarządzania siecią sklepów czy restauracji umiejscowionych w różnych centrach handlowych na terenie całej Polski.” – komentuje Mec. Diana Kalita- Knapczyk, radca prawny w kancelarii Causa Finita.

Oprogramowanie Lease Commander gwarantuje łatwy dostęp do najważniejszych i najbardziej aktualnych warunków umów najmu. Dane pogrupowane są w jednolity, przejrzysty sposób i pozwalają na dokonywanie rozmaitych zestawień i porównań. Informacje istotne lub bardziej skomplikowane można weryfikować w oparciu o podgląd fragmentu (wycinek) rzeczywistej, podpisanej umowy. Dodatkowo, system posiada szczegółowe kalendarium terminów, wspomagane przez zestaw powiadomień mailowych. Lease Commander monitoruje i przypomina również o okresowych terminach z umów najmu (np. związanych z wygasaniem zabezpieczeń najemców) oraz tych o charakterze technicznym.