Podczas tegorocznego Black Friday Polacy wydali na promocyjne zakupy średnio o 12% więcej niż przed rokiem. Tego dnia partnerzy PAYBACK odnotowali też ponad 3-krotny wzrost obrotów w porównaniu z pozostałymi dniami listopada.

– W tym roku podczas Black Friday konsumenci najczęściej sięgali po produkty z kategorii takich jak elektronika, moda oraz zdrowie i uroda – mówi Paweł Lokaj, Head of Online Partnerships, PAYBACK Polska. – Co ciekawe ponad połowa sumy wszystkich zakupów tego dnia dokonana została w sklepach ze sprzętem elektronicznym. Polacy wydawali na elektronikę średnio po 695 zł, podczas gdy w pozostałych dwóch kategoriach było to 349 zł na modę oraz 203 zł na zdrowie i urodę – dodaje.

W wielu sklepach święto wyprzedaży trwało cały weekend. Część sprzedawców zdecydowała się wydłużyć akcję jako Black Weekend, oferując atrakcyjne rabaty aż do niedzieli. W efekcie ostatniego dnia weekendowej wyprzedaży przeciętne obroty były wyższe o 75%.

Black Friday to międzynarodowe święto wyprzedaży, które obchodzone jest na całym świecie zawsze w ostatni piątek listopada. Przygotowane specjalnie na tę okazję rabaty każdego roku przyciągają łowców okazji. Black Friday jest dla wielu okazją do kupna prezentów na mikołajki i Boże Narodzenie. Co więcej, ponad połowa uczestników badania PAYBACK Opinion Poll (55%), którzy robią tego dnia świąteczne zakupy deklaruje, że czeka specjalnie na ten dzień, aby kupić upominki dla bliskich.