Zalando, platforma internetowa poświęcona modzie i stylowi życia, kontynuuje szybki rozwój swojej sieci Connected Retail. Program obejmuje obecnie ponad 3 000 aktywnych sklepów, które dostępne są online dla wielu milionów klientów Zalando. Od początku roku do Connected Retail dołączyło ponad 500 nowych sprzedawców. Kolejnym z nich jest C&A, jedna z wiodących europejskich sieci sprzedaży odzieży – asortyment wybranych sklepów C&A w Niemczech dostępny będzie na platformie w nadchodzących tygodniach.

„Przekroczenie progu 3 000 aktywnych sklepów to ważny kamień milowy dla Connected Retail i naszych partnerów. Razem budujemy przyszłość handlu detalicznego”- mówi Carsten Keller, wiceprezes ds. sprzedaży bezpośredniej i dyrektor zarządzający Zalando Connected Retail GmbH. „Jestem niesamowicie dumny, widząc, jak nasi obecni partnerzy polecają ten model innym sprzedawcom. To, co razem stworzyliśmy, pozostanie z nami na długo po pandemii”.

„Oprócz naszego własnego sklepu internetowego, współpraca z Zalando dodatkowo wzmacnia naszą strategię omnichannel i pozycję jednej z wiodących europejskich marek modowych oferujących szeroką gamę bardziej zrównoważonych produktów” – mówi Martijn van der Zee, Chief Merchandise & Sourcing Officer w C&A Europa.

Usługa od kilku miesięcy z powodzeniem działa na polskim rynku. „Odkąd uruchomiliśmy Connected Retail w Polsce latem 2020 roku, obserwujemy rosnące zainteresowanie lokalnych sprzedawców korzystaniem z naszych usług online. Dzięki temu programowi jesteśmy w stanie być bliżej polskich klientów, dostarczając im asortyment odpowiadający ich lokalnym potrzebom” – mówi Dawid Pożoga, Regional Lead na Polskę i Czechy w Zalando.

Międzynarodowy rozwój programu podkreśla fakt, że do Connected Retail dołącza właśnie dziewiąty rynek. Od dziś austriaccy detaliści mogą łączyć swoje sklepy z platformą i oferować swoje produkty milionom klientów Zalando. Do 31 marca 2021 roku na platformie obowiązuje 0% prowizji i cotygodniowe cykle wypłat, a do końca roku obniżone prowizje na wszystkich zagranicznych rynkach. Sklepy mogą z łatwością dołączyć do programu: Zalando zapewnia im specjalne oprogramowanie, treści online, usługi płatnicze, obsługę klienta i dedykowane wsparcie za pośrednictwem osobistego opiekuna klienta oraz wiele innych usług.

Connected Retail jest integralną częścią strategii platformy Zalando. Program stał się odpowiedzią na problemy sprzedawców związane z kryzysem wywołanym pandemią koronawirusa i jest obecnie dostępny w Niemczech, Holandii, Polsce, Hiszpanii, Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii i Austrii. Do końca 2021 roku Zalando zamierza rozbudować swoją sieć partnerów detalicznych do ponad 6 000 aktywnych sklepów.