Dziesiąte urodziny to wyjątkowa okazja, którą Zalando obchodzi w wielkim stylu: popularny sklep internetowy nawiązał współpracę z cenionymi partnerami, tworząc wyjątkową kampanię. Wspólnie z markami Calvin Klein Jeans (premiera 9 września), Puma (premiera 23 września) i Mango (premiera 21 października), których produkty zobaczymy w reklamach telewizyjnych oraz MAC Cosmetics, Vans i J. Crew, które wspierają działania digitalowe, z okazji swoich urodzin platforma modowa zaoferuje swoim klientom w całej Europie produkty z limitowanych kolekcji dostępnych wyłącznie w Zalando. Dodatkowo z okazji rocznicy platformy, ponad 100 marek zaprezentuje swoje limitowane i ekskluzywne propozycje stylizacji, które wiernie oddadzą styl Zalando.
10 lat temu we wspólnym mieszkaniu przy Torstrasse w Berlinie Robert Gentz i David Schneider urzeczywistnili swój odważny i ambitny pomysł, tworząc podwaliny sklepu Zalando. Internetowy sklep obuwniczy, w którym z początku sprzedawano wyłącznie japonki, z nowatorskiego start-upu przeobraził się w wiodącą europejską platformę online z odzieżą, obuwiem i akcesoriami. Obecnie Zalando to ponad 24 milionów klientów w 17 różnych krajach. Sukces firmy jest możliwy za sprawą przeszło 15 000 pracowników ponad 100 narodowości, z których 6000 pracuje w siedzibie głównej mieszczącej się w Berlinie.
W fazie powstawania Zalando głównym celem firmy była budowa jej struktur oraz popularyzowanie idei zakupów przez Internet. Sklep jako pierwszy wprowadził 100-dniowe prawo zwrotu, bezpłatną wysyłkę i bezpłatny zwrot. Zasady te stosowane są obecnie przez większość sklepów internetowych. Dość szybko Zalando wyrobiło sobie własną markę, wykraczającą poza granice e-handlu, i stało się największą europejską platformą internetową oferującym odzież, obuwie i akcesoria. Aby stworzyć jeszcze bardziej wyrazisty wizerunek wyznaczającego trendy lidera branży modowej, firma nawiązała wyjątkową współpracę w ramach kilku nowatorskich projektów, np. Topshop x Cara Delevingne (2015) czy Tommy Hilfiger x Gigi Hadid (2016), wraz z domem mody Marni stworzyła kolekcję limitowaną obuwia (2016), a ostatnio zaangażowała się w działania na rzecz świadomej mody, których efektem była kolekcja RE:CYCLE, stworzona dla Zalando przez duet Viktor&Rolf (2017).
Teraz – z okazji swoich 10. urodzin – Zalando łączy siły z kilkoma partnerami. Współpraca z markami polega na stworzeniu kolekcji specjalnych, które zobaczymy w spotach reklamowych nakręconych na tle scenografii w formie białego sześcianu, znanego z innych reklam Zalando. Tym razem zobaczymy w niej Kaię i Presleya Gerberów, którzy prezentować będą nową kolekcję Calvin Klein Jeans, zaprojektowaną przez dyrektora kreatywnego marki, Rafa Simonsa, specjalnie dla Zalando. Dwa tygodnie później w telewizji pojawią się spoty stworzone we współpracy z marką Puma, przedstawiając limitowaną edycję sneakersów Muse Satin, a także sportową kolekcję limitowaną stworzoną dla kobiet, której twarzą będzie Cara Delevingne. Następnie przyjdzie pora na Mango – cztery znane influencerki zaprezentują specjalną kolekcję Mango x Zalando. Z okazji 10. urodzin Zalando Diletta Bonaiuti (Włochy), Pernille Teisbaek (Dania),
Blanca Miro (Hiszpania) i Maja Wyh (Niemcy), czyli dziewczyny znane jako #mangogirls, wystąpią w zaprojektowanych przez siebie ubraniach. Uzupełnieniem kampanii telewizyjnych będzie kampania digitalowa zrealizowana z udziałem takich marek jak MAC Cosmetics, Vans i J. Crew.
Jak wyjaśnił David Schneider, współzałożyciel i członek zarządu Zalando: „Potrzeby naszych klientów i naszych marek zawsze znajdują się w centrum wszystkich działań podejmowanych przez Zalando, dlatego nasze 10. urodziny to doskonała okazja, aby przy udziale wyjątkowych partnerów przekazać im gorące podziękowania”.
Realizacja niezliczonych projektów, jakich podejmuje się Zalando w ostatnich latach, jest możliwa dzięki innowacyjnemu podejściu i poszukiwaniu nowych rozwiązań. W ten sposób firma stworzyła wyjątkową platformę modową, definiując na nowo standardy w dziedzinie zakupów online. Podjęcie współpracy z topowymi markami wpisuje się w strategię Zalando, których celem jest oferowanie klientom wszystkiego, czego mogą potrzebować, aby poprzez ubranie wyrażać swoją osobowość.