Wybrani klienci Amazona mogą zamawiać towary codziennego użytku za pomocą dostarczonego przez firmę specjalnego przycisku zsynchronizowanego wcześniej z aplikacją dla smartfonów. Przycisk „Dash” jest stale podłączony do sieci bezprzewodowej.

Amazon informuje, że urządzenie jest małych rozmiarów i można je zamontować np. na szafce w kuchni czy na pralce. Użytkownik musi je najpierw skonfigurować za pośrednictwem mobilnej aplikacji Amazona, aby móc za pomocą jednego wciśnięcia przycisku zamówić pożądany produkt. Po naciśnięciu „Dash” klient otrzymuje powiadomienie na telefon, aby w razie pomyłkowego uruchomienia urządzenia móc anulować zakupy. Przycisk jest zaprogramowany, aby reagować tylko na jedno wciśnięcie. Następne zamówienie za jego pomocą jest możliwe po otrzymaniu towaru.

Amerykański sklep internetowy przygotował przyciski „Dash” dla kilku produktów codziennego użytku takich jak: ręczniki papierowe, karma dla psów, kremy nawilżające, napoje itp.

Urządzenie jest na razie dostępne tylko dla wybranych klientów usługi „Amazon Prime”. Przycisk jest darmowy.