Raty dostępne w sklepach internetowych generują dodatkową sprzedaż i mogą stanowić nawet ponad 1/3 transakcji opłacanych online – wynika z danych PayU. Właściciele e-sklepów potwierdzają, że średnia wartość koszyków zakupowych opłacanych ratami jest najwyższa spośród wszystkich dostępnych form płatności.

Trend rosnącego popytu na zakupy internetowe na raty widoczny jest m.in. w e-sklepach oferujących elektronikę, dobra luksusowe i e-usługi.

– Możliwość miesięcznych płatności ratalnych pozwala osobom zainteresowanym rozwojem osobistym regularnie korzystać z profesjonalnych szkoleń. Polacy bardzo chętnie korzystają z rat, kupując np. kursy online – już co 7 zakup w tej kategorii jest opłacany na raty (14%). Biorąc pod uwagę obecną sytuację związaną z rozwojem pandemii, liczba zwolenników e-edukacji na pewno jeszcze wzrośnie – uważa Martyna Szczepaniak, Head of Consumer Credit w PayU.

Realne korzyści dostrzegają sprzedawcy, którzy już wprowadzili tę formę finansowania zakupów. Zaoferowanie rat online przekłada się na wzrost sprzedaży – właściciele sklepów zauważają, że średnia wartość koszyka finansowanego ratami może być kilkukrotnie wyższa w porównaniu z innymi dostępnymi w danym e-sklepie formami płatności.

– Średnia wartość koszyka zakupów na raty jest najwyższa wśród wszystkich dostępnych form płatności, w tym o 25% wyższa od płatności kartą – mówi Dorota Haller, CMO, Dyrektor Marketingu, Komunikacji i Digital w Huawei CBG Polska.
Paweł Kwiatkowski, Product Owner w Ceneo.pl, dodaje: W porównaniu do najczęściej wybieranego przez kupujących szybkiego przelewu bankowego (tzw. pay-by-link) średnia wartość koszyka finansowanego z ratami jest prawie 10-krotnie wyższa.

Jak komunikować kupującym raty w e-sklepie?
Jak wynika z danych PayU, zakupy na raty mogą stanowić w niektórych sklepach nawet ponad 1/3 transakcji opłacanych online, dlatego warto zadbać o odpowiednią promocję tej metody płatności. Zakupy na raty należy promować już na etapie prezentowania produktów, a nie dopiero w procesie potwierdzania zamówienia czy w koszyku zakupowym.
Im wcześniej kupujący zauważy, że możliwe jest sfinansowanie zakupów na raty, tym większa szansa, że zdecyduje się na interesujący go produkt lub usługę.

– Poza kampanią reklamową realizowaną przez PayU, serwis Ceneo.pl wzmocnił te działania wśród milionów użytkowników swojego serwisu. Uruchomiliśmy dodatkowe narzędzia promocyjne, a oferty, które były objęte programem ratalnym, zostały wyraźnie oznaczone specjalną grafiką „Raty 0%”. Z kolei osoby zamawiające produkty na Ceneo.pl w usłudze KUP TERAZ, mogły zobaczyć dodatkowy baner reklamowy związany z akcją – mówi Paweł Kwiatkowski, Product Owner w Ceneo.pl.

Pomoc we wdrażaniu systemu ratalnego poprzez dostarczenie bannerów gotowych do osadzenia w sklepach internetowych, to jedynie część wsparcia, jakie PayU oferuje partnerom biznesowym.

– Przede wszystkim stworzyliśmy unikalne na rynku rozwiązanie – PayU Hub Kredytowy, dzięki któremu jeden wniosek o pożyczkę może być rozpatrzony przez wielu pożyczkodawców. Tym samym zwiększamy prawdopodobieństwo uzyskania pozytywnej decyzji kredytowej – dodaje Martyna Szczepaniak, Head of Consumer Credit w PayU.

Ze względu na specyfikę e-commerce, gdzie każdy kupujący może bez przeszkód złożyć wniosek kredytowy, często występują decyzje odmowne – zwłaszcza porównując zakupy ratalne w e-commerce do sprzedaży w sklepach stacjonarnych, gdzie pierwsza weryfikacja kredytowa ma już miejsce podczas rozmowy z przedstawicielem pożyczkodawcy. Rozwiązanie PayU Hub Kredytowy umożliwia sfinalizowanie nawet do 30% zakupów, które w innym przypadku zakończyłyby się negatywną decyzją banku.