Według danych Trusted Shops, około 10% sklepów internetowych certyfikowanych przez firmę wdrożyło rozwiązania mobilne z zakresu zaufania. Stworzenie mobilnej wersji sklepu jest sporym przedsięwzięciem dla przedsiębiorców, gdyż wymaga dodatkowych zasobów. Decydując się na taki krok, warto pamiętać o wdrożeniu rozwiązań i elementów budujących zaufanie. Kupujący chcą mieć gwarancję bezpiecznych i wygodnych zakupów niezależnie od urządzenia, z którego w danej chwili korzystają.

Ostatnim elementem, o którym warto pamiętać jest umożliwienie konsumentom dodania opinii, aby kupujący mogli ocenićsklep według następujących kryteriów: towar, dostawa lub obsługa klienta. Komentarze są także cennym źródłem informacji i mogą przekonać do zakupu kolejnych klientów. Według danych Trusted Shops, opinie dodawane za pomocą urządzeń mobilnych stanowią aż 28% wszystkich opinii.

Zakupy mobilne to kolejny kierunek rozwoju polskiego handlu internetowego. Według raportu „M-commerce w praktyce 2013”, w ubiegłym roku wartość m-commercew Polsce przekroczyła pół miliarda złotych. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku możemy spodziewać się dalszego wzrostu na rynku zakupów mobilnych.