Zebra Technologies Corporation, dostawca rozwiązań do identyfikacji, śledzenia oraz zarządzania zasobami i procesami, zapowiedziała Zebra SmartSense for Retail, rozwiązanie zapewniające widoczność zasobów. Technologia, wpisująca się w trend inteligentnego zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (Enterprise Asset Intelligence), zapewnia pełniejszy obraz prowadzonej sprzedaży detalicznej, lepszy wgląd w działalność oraz możliwość podejmowania korzystnych decyzji.
Nowa technologia łączy UHF RFID, rejestrację wideo oraz mikrolokalizację, umożliwiając identyfikację i śledzenie trasy i lokalizacji towaru, personelu oraz kupujących w obrębie sklepu w czasie rzeczywistym. Potężny silnik dokonujący analizy w obrębie urządzeń przetwarza dane z tych źródeł w celu przekazania inteligentnych i przydatnych informacji, pozwalających określić optymalne poziomy zaopatrzenia, wykryć i zidentyfikować zagubione towary lub aktywa, ustalić przypadki kradzieży oraz ulepszyć działania sklepu w zakresie promocji i umiejscawiania produktów.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE:
– SmartSense for Retail zapewnia kompletny widok na cały sklep, podając z dokładnością do minuty informacje o lokalizacji oznaczonego inwentarza, pracowników, a także klientów, którzy zdecydowali się przystąpić do sieci lub skorzystać z aplikacji lojalnościowej.
– Intuicyjny panel sterowania i scentralizowana konsola zarządzania podają przydatne dane operacyjne, co poprawia precyzję danych o zapasach (pozwalając osiągnąć niemal 100% dokładność) oraz zwiększa skuteczność działań wszechkanałowych i ochrony aktywów w całym przedsiębiorstwie.
– Dokładne dane o rozmieszczeniu towaru pomagają personelowi reagować szybko na żądania klientów, niezależnie od tego, czy ma to miejsce w obrębie sklepu czy też wszechkanałowo z odbiorem towarów w sklepie. Za pomocą SmartSense for Retail sprzedawcy detaliczni mogą też szybko zlokalizować zagubiony towar, aktywnie zapobiegać kradzieżom oraz dbać o to, żeby najlepiej sprzedające się artykuły były zawsze na widoku w szczytowych okresach zakupowych, co pozwala zwiększyć obroty sklepu nawet o 20 procent.
– Dane o lokalizacji pomagają też sprzedawcom śledzić drogę, jaką przebywa dany artykuł, w tym przedmioty, których dotyczy ryzyko kradzieży.
– Z zastrzeżeniem obowiązujących wymagań prawnych, lokalizowanie pracowników pomaga sprzedawcom dopasować do klientów personel z odpowiednim doświadczeniem, co zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży oraz zadowolenia klientów.
– SmartSense for Retail pomaga też śledzić wyposażenie pracowników, takie jak ręczne czytniki RFID i komputery przenośne, pomagając sprzedawcom odnaleźć szybko zagubiony towar i sprzęt.