Spółka fintechowa ZenCard, która od początku 2017 roku jest częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, rozpoczęła właśnie współpracę z największym fińskim bankiem OP Financial Group. Narzędzie do marketingu transakcyjnego i budowania lojalności w handlu opracowane przez ZenCard jest atrakcyjne nie tylko na rynku polskim, ale także na najbardziej zaawansowanych i innowacyjnych rynkach zagranicznych.

W połowie 2017 roku ZenCard w pełni zintegrował się technicznie z siecią terminali eService i ma już na koncie dwa duże projekty z ogólnopolskimi sieciami handlowymi – kampanię promocyjną dla Visy i MAKRO, a także współpracę z siecią drogerii Super-Pharm umożliwiającą szybką i wygodną rejestrację klientów do największego w Polsce klubu lojalnościowego LifeStyle z poziomu terminala płatniczego. Teraz ZenCard wypływa na rynki zagraniczne i rozpoczyna współpracę z największym fińskim bankiem OP Financial Group. W wyniku wygranego konkursu „OP Smart Commerce”, polski fintech oraz troje pozostałych laureatów, uruchomią projekty wprowadzenia swoich technologii na rynek fiński przy udziale największej instytucji finansowej Finlandii.

– Technologia oferowana przez ZenCard jest już dojrzała i znakomicie uzupełnia wachlarz tradycyjnych usług finansowych, dzięki czemu jest bardzo dobrze przyjmowana zarówno w Polsce, jak i zagranicą.  Dostrzeżenie technologii ZenCard przez innowacyjny rynek fiński udowadnia, że umiejętna współpraca dużego banku ze startupem może być z sukcesem przekładana na dużą skalę, także międzynarodową – podkreśla Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji i Doświadczeń Klienta w PKO Banku Polskim.

Przez najbliższe trzy miesiące zespół ZenCard będzie przygotowywał pierwszą wersję produktu na rynek fiński, który ma zostać wdrożony w pierwszej połowie 2018 roku. Początkowo, polska technologia będzie docierać do małych i średnich przedsiębiorstw, integrując się z systemem kasowym PIVO Kassa oferowanym przez OP. W kolejnym etapie planowana jest współpraca również z dużymi sieciami handlowymi i tym samym wdrożenie ZenCard w całej Finlandii.

– Kończący się pierwszy rok pod skrzydłami PKO Banku Polskiego możemy zdecydowanie zaliczyć do bardzo udanych – podsumowuje Krzysztof Klimczak, CEO ZenCard. – Ta strategiczna współpraca dała nam nie tylko ogromny zasięg w postaci integracji z systemami eService oraz solidny know-how Banku, ale co ważne zwiększyła zaufanie i wiarygodność do naszego produktu. To pozwala nam mierzyć wysoko i realizować kampanie z największymi graczami rynku handlowego w Polsce, a także otwiera nam międzynarodowe furtki.