Dwie sekundy na prezentację  oferty online potrzebuje serwis Aukcjoner.pl. Najwięcej czasu, bo ponad 13 sekund, czekać musimy na załadowanie strony LeroyMerlin.pl. Spółka Hostersi  – dostawca hostingu specjalizowanego wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej po raz pierwszy zbadali szybkość ładowania wiodących w Polsce platform e-commerce.

“Prędkość ładowania internetowych platform handlowych ma ogromny wpływ na satysfakcję użytkowników z dokonywania zakupów online. Ten element jest tak samo ważny, jak przyjazny wygląd i intuicyjna nawigacja e-sklepu – podkreśla Magdalena Zawada, prezes zarządu firmy Hostersi, która już od 4 lat bada szybkość najpopularniejszych serwisów internetowych w Polsce. – Teraz, wspólnie z e-Izbą postanowiliśmy sprawdzić czas ładowania platform e-commerce, bo przecież szczególnie w tej branży czas to pieniądz.” – wyjaśnia M. Zawada.

Badanie 18 najczęściej odwiedzanych przez polskich internautów serwisów e-commerce przeprowadzono w okresie wzmożonej sprzedaży internetowej związanej ze Świętami Bożego Narodzenia (od 16 do 22 grudnia 2013 r.). Najpopularniejsze serwisy wytypowano na podstawie rankingu Megapanel (PBI)/Gemius SA na temat oglądalności serwisów internetowych branży e-commerce w Polsce.

W czołówce najszybszych platform e-handlu w Polsce znalazły się serwisy: Aukcjoner.pl (z czasem ładowania 2 sekundy), Deichmann.pl (czas ładowania 3 sekundy) i Skapiec.pl (z czasem 3,6 sekundy). Ranking zamykają zaś e-sklepy: Tchibo.pl (9,2 sekundy), Zalando.pl (11,2 sekundy) i najwolniejszy LeroyMerlin.pl (czas ładowania to 13,3 sekundy).