Digitalizacja rynku stała się faktem za sprawą technologii. Staliśmy się digitalnymi konsumentami, bo na co dzień zaczęliśmy używać smartfonów i tabletów nie tylko na użytek gier oraz informacji, ale także zakupów. W najnowszych badaniach jakościowych opisujemy bliżej Konsumenta Digitalnego. Przedstawiamy jego profil i odkrywamy, jakie ma nowe zwyczaje zakupowe. Prześwietlamy go pod kątem korzystania z urządzeń mobilnych oraz preferencji i sposobu używania „małych ekranów”. To pierwsze tego typu badanie na rynku polskim. Nikt wcześniej na tak dużej próbie badawczej nie przeprowadził wywiadów pogłębionych z użytkownikami, a zarazem konsumentami o tym, jakie towarzysza im emocje i zwyczaje zakupowe.

Zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych stają się naszą codziennością. I nie chodzi tylko o drobne transakcje (gazeta, kosmetyk, płyta CD), ale o konkretne produkty codziennego użytku takie, jak: sprzęt elektroniczny, odzież, obuwie, markowe kosmetyki, nie wspominając o droższych ofertach typu samochód, markowe meble, itp. W domu wolimy korzystać z tableta bardziej niż z komputera czy laptopa. Tymczasem wiele rodzimych e-sklepów nadal nie radzi sobie z zarządzaniem i obsługa konsumentów digitalnych oraz wciąż utrzymuje stereotypowe podejście, które dzieli zamiast łączyć światy online z offline.

Po przeprowadzonych badaniach wiemy już, że zdecydowana większość oferentów nadal nie zdaje sobie sprawę z tego, że kanały sprzedaży online i offline wzajemnie się uzupełniają,tworząc tzw. Kanał Uniwersalny. Bo konsumenci oczekują zintegrowanych rozwiązań!

W raporcie „Zwyczaje zakupowe Konsumenta Digitalnego” postanowiliśmy wiedzę ilościową zweryfikować przez pryzmat praktycznego zastosowania. Do swoich pogłębionych wywiadów wybraliśmy typowych reprezentantów digitalnego pokolenia. Osób nie tyle młodych, co korzystających (kupujących) regularnie zarówno w sieci, jak i w galeriach handlowych. Interesujących się nowinkami technologicznymi i lubiących z nich korzystać. Ale też na tyle reprezentatywnych, aby uchwycić nie tylko zachwyt nad obecnymi możliwościami e-zakupowymi czy m-zakupowymi, ale też wiele barier i niedociągnięć w stosunku do oczekiwań komfortowych, wygodnych i szybkich zakupów.

 

Zachęcamy do lektury raportu Zwyczaje zakupowe Konsumenta Digitalnego, bo oprócz powyższych wymienionych informacji, znajdują się tam również praktyczne wskazówki dla zarządzających z branży Retail&Fashion i nie tylko.

 

Raport dostępny na stronie www.shoppingshow.pl